Försäljning
Försäljning är hjärtat i företaget. Det skapar intäkterna och med en bra säljstrategi, marknadsplan och duktiga säljare kan ett bolag gå hur långt som helst. Synen på försäljning verkar dock ha ändrats de senaste åren. Från att ha varit lite tabu och något som endast några få håller på med så verkar fler inse att alla har nytta av att kunna sälja sin idé, sin produkt, tjänst och framför allt sig själv. Det finns säljtekniker, säljargument, säljtips och retorik men de som säljer bäst tror på sin produkt, jobbar långsiktigt och agerar mer som en serviceperson än något annat. Företag och de människorna bakom köper först främst inte produkter de tycker om, de köper av människor de tycker om. Relationer är allt inom försäljning.
Nedan hittar du en rad artiklar med tips hur du ökar ditt företags försäljningssiffror.


Undersökning visar: Lägg fokus på service och öka lönsamheten - 5 tips om hur

Hur du ökar dina priser (och marginaler) utan att orsaka ramaskri

Framtidens handel behöver arbeta agilt – 5 tips till dig med butik

Prissättning - den mest förbisedda hävstången för en lönsam affär

Därför är kalla samtal en fördel för både dig och kunden

5 kraftfulla frågor att ställa för att få framgångsrika säljmöten

Din presentation suger...

Gör kalla samtal varma

Ett av de vanligaste säljmisstagen

Sluta hata försäljning!

Anna Kinberg Batras tre bästa förhandlingstips

7 triggers som får fler att köpa det du säljer

Utveckla försäljningen över sommaren
