Prenumerera Ekonomi
Sälja bolag, hur minska skatten...
Jag har läst att man kan lägga pengarna i ett icke aktivt bolag som man ej rör i 5 år sen är det 25% skatt på vinsten. |
|||
Ett bolag, flera bolag, holding bolag....???
Vad är fördelarna med respektive variant. |
|||
08 nummer till mobiltelefon?
Någon som vet vilka som erbjuder denna tjänst. Har kamrater på JM som har det, men han vet ej hur det fungerar. Kategori: Inköp |
|||
vilken bolagsform passar bäst för detta ändamål?
Hej! |
|||
Egna utlägg
Jag har precis kommit igång med mitt egna företag ( enskild firma ) , |
|||
Lagerbolag, fördelar, nackdelar, hur fungerar det
Hej alla! |
|||
E-bokföringJag bokför i excel + Visma SPCS. Det borde definieras som e-bokföring eftersom jag hämtar transaktioner från internetbanken och låter excelmakro skapa... |
|||
Kjöp av firma
Hej! |
|||
Våningssängar och enkelsängarJag undrar om någon vet var jag kan köpa ett stort antal billiga våningssängar och enkelsängar för en vandrarhemsverksamhet Kategori: Inköp |
|||
Det ultimata bokföringsprogrammet till Mac?
Jag vill ha följande i ett program till Mac OSX. |
|||
Importera från Usa och sälja via webbshopNågon som vet hur det funkar med att importera från USA? Jag funderar på att ev. starta en e-handel och jag har sett produkter i USA som jag gärna sku... Kategori: Inköp |
|||
Svensk moms eller ej på frakt till Norge?Hej! När man som företagare skickar en vara till en kund i Norge så är det ju en export. Varorna skickas alltså utan moms från mig i Sverige, och sen... |
|||
alla dessa avdrag
hejsan! |
|||
Avdrag
Hej jag är ny på forumet även ny som företagare, och jag har några frågor om avdrag för AB företag. |
|||
Läs/arbets/terminal-glasögonHej. Jag undrar undrar över mina nyinköpta läs/arbets/terminal-glasögon. Hur stor del kan jag dra av och på vilket konto i min enskilda firma? Jag sys... |
|||
Hur bokföra färdbevis som betalats med mobilen?
Hej alla kunniga och hjälpsamma forummedlemmar! |
|||
Uppge företagets verksamhetHur ska man göra om man inte vill skylta med företagets verksamhet för att undvika att konkurrenter snokar? Enligt Bolagsverket är man skyldig att upp... |
|||
Rekvisition?
Hej! |
|||
Söker en investare till ett liknande 118100 tjänst (nummerupplysning)
Hej! Kategori: Finansiering, Riskkapital och Bidrag |
|||
Smart lagerförvaring för massa olika smålampor?Jag tampas med hur jag ska göra en smart förvaring för mina smålampor jag säljer, jag har en massa olika sorter och färger men dom tar inte upp mer än... Kategori: Inköp |
|||