Vad döper ni lev.fakturor mm i bokföringen till....

450
För att lätt kunna hitta tillbaka till verifikationer mm.

Levfakturor, inbetalningar och kundfakturor mm....

Jag tycker jag rör till det mer och mer för varje dag.
2066
22
Vet inte om jag förstår, jag döper inte fakturor till något speciellt. De har ett löpnummer, om jag behöver hitta en specifik faktura kollar jag i reskontran där jag kan söka på leverantörsnamn, kontaktperson, datum, summa, mm, mm.
Med vänliga hälsningar,
Jonathan
450
Leverantörsfakturor har ju ett löpande numer i leverantörsfakturapärmen. Sen när jag bokför själva leverantörsfakturan i bokföringen. Jag gör det manuellt för att inte göra fel. [br][br]Vad jag ska döpa det till i själva bokföringen, [br][br]ex. faktura 133325 från kund löp.nr 33 i lev.reskontra[br][br]I bokföringen när jag bokar den. Skriver jag LF 033. Och Bet LF 033 när jag betalar den.
2066
22
Lev. fakt. nr Nnn låter väl som ett bra namn.[br]För att hitta fakturan bör du ha en reskontra som du kan hitta i. I sin enklaste form kan den bestå av en pärm där fakturorna sitter sorterade på leverantörsnamn.
Med vänliga hälsningar,
Jonathan
450
Döpte i bokföringen ex.[br][br]Leverantörsfaktura 025 (efter löpnummret i leverantörsreskontran) problemet blev att när jag skulle göra avstämmningar så skriver den både leverantörsfaktur 025 och texten som jag lagt in bakom resp. konto när jag bokförde. Det innebar att alla texter blev avklippta och jag lyckades inte göra några förändringar med skrivaren så all text kom med. [br][br]Döpte om till[br][br]LF 025 (leverantörsfaktura 25)[br]F 2589 (Faktura till kund)[br]Bet LF 025 (Bet leverantörsfaktura 25)[br][br]så nu får allt plats igen.

Du måste vara inloggad för att kunna skriva i forumet. för att registrera dig som medlem.