Organisering av bokföring

17
Hoppas ni inte blir less på mig nu. Har letat runt på forumet men inte hittat det svar jag letar efter.  🙁

Har fått ordning på hur jag ska bokföra saker och ting, men är nu lite fundersam på hur man ska organisera allt.

Hur har ni gjort gällande organiseringen av bokföringen?
Hur många pärmar har ni?

Har även läst att man kan ha olika nummerserier för olika typer va fakturor, men det är väl lite överkurs?

Ska bokföra enligt faktureringsmetoden och behöver verkligen hjälp nu med hur jag ska organisera bokföringen på enklast möjligast vis.

Funderar på att ha 3 pärmar, Kundfakturor, Obetalda kundfakturor och Verifikationer. Tror ni det räcker?

Har ett bokföringsprogram som kommer ge varje sak ett verifikationsnr, så då blir det ju lätt att hålla ordning på alla papper med endast dessa 3 pärmar. Eller tänker jag fel nu?


Tacksam för alla svar.
2066
2
Det verkar finns många olika system, från "allt i en ica-kasse" till mer sofistikerade ;)[br]Hänvisar till [url=http://www.foretagande.se/component/option,com_smf/Itemid,10011/topic,3746.0/]en tidigare tråd[/url] där jag kort beskrivit hur jag har det.
Med vänliga hälsningar,
Jonathan

Du måste vara inloggad för att kunna skriva i forumet. för att registrera dig som medlem.