Prenumerera
Ekonomi
Smart lagerförvaring för massa olika smålampor?Jag tampas med hur jag ska göra en smart förvaring för mina smålampor jag säljer, jag har en massa olika sorter och färger men dom tar inte upp mer än... Kategori: Inköp |
|||
Prissättning vs inköp
Jag är ganska ny inom företagande, och ställer nu en om något "korkad" fråga.
Kategori:
Inköp
|
|||
Enskild firma - När får jag nyttja pengarna?
Hejsan! |
|||
Inköp av varor från icke eg-land ej med på momsrapport?
Jag har bokfört inköp av varor från icke EU-land på konto 4059. När jag skriver ut momsrapport får jag bland annat med dessa rader: |
|||
Hyra av sig själv
Jag vet att man som egen företagare kan "hyra" utrymme av sig själv i en lägenhet t.ex |
|||
Bankval
Jag vet inte om det är rätt tråd det här, men hittade ingen som passar bättre. Kategori: Finansiering, Riskkapital och Bidrag |
|||
Bokföra inköp av embalage
Jag kommer att behöva köpa empalage och diverse pack-material till de produkter jag kommer att skicka till mina kunder. |
|||
Ombilda EF till AB för att äga annat bolag?
Hej! Kategori: Finansiering, Riskkapital och Bidrag |
|||
Några korta frågor om bokföring
Jag är ny och har vad jag antar är en dum fråga men jag måste ändå fråga. |
|||
Observationskonto
Hej igen, |
|||
Avyttring av inventarieHej, jag har sålt en inventarie/maskin. Den finns med bland avskrivningarna. Den såldes för mindre än nypriset men mer än nuvärdet. Detta är då en vin... |
|||
Bokföra förskottsbetalt utlandsinköpJag har bestält varor (produkter som ska säljas i min verksamhet) från utlandet och det är nu dags för mig att mata in betalningen i bokföringsprogram... |
|||
Orderfinansiering
|||
Affärsänglar i göteborg, vart?
|||
Tjänst för plastkort
Hej! Kategori: Inköp |
|||
Hur bokför jag uthyrningar?
Hej alla! |
|||
Måste jag ligga ute med momsen?Jag har nyligen startat enskild firma för jobb som ljuddesigner och ljudtekniker. Har inte så stora inkomster än, men en del utgifter i form av inköp... |
|||
Sponsring med produkter till enskild person
Hej! |
|||
Bokföring i Visma Enskild Firma
Hej på er! |
|||
Inköp av spinningcyklar, som jag hyr ut till kund (hur bokföra)
|
|||