Ändrade skatteuppgifter p.g.a deklarationen?

456
4
Hej!

Undrar när uppdateras skatteverkets uträkning för inbetalning av skatt, efter att man deklarerade i våras? Jag vet att uppgifter skall/kommer att ändras men än så länge så ligger samma uppgifter kvar. Jag har därför betalat in mer skatt än vad som anges, vilket nu ger mig intäktsränta... Någon som vet vad jag kan göra? Skicka in en prel. deklaration för 2007?
2360
49
Prata med SKV så kanske det löser sig. Mitt lite längre svar försvann.
Lars Arenander. Utgivare av boken KVINNA I STRID
589
1
Den där intäktsräntan kan du antagligen, i slutändan, glömma. När Skatteverket fastställer din deklaration (vilket ju sker i november/december för företagare, normalt sett) kommer de även att ändra på räntan på skattekontot.[br][br]Jag förstår faktiskt inte varför de nödvändigtvis måste lägga på och dra bort ränta varje månad, hade varit smidigare om de redovisat räntan en gång per år, som på andra konton man har.
456
4
[quote author=Jorgen link=topic=4065.msg19036#msg19036 date=1215386835][br]...hade varit smidigare om de redovisat räntan en gång per år, som på andra konton man har.[br][/quote][br][br]Japp, håller med...[br][br]Hur som helst så är det väl bara att vänta till slutet av året och fortsätta betala då det blir rätt i slutändan...

Du måste vara inloggad för att kunna skriva i forumet. för att registrera dig som medlem.