Prenumerera Ekonomi
Inköp ur egen ficka - hur bokföra?Vi har ett handlesbolag. Vi gör en del småinköp ur egen ficka eftersom vi inte fått in tillräckligt med pengar i företaget än. Dessa utlägg vill vi ju... |
|||
Fastighetsskatt
Hej där! |
|||
Arbetsgivaravgifter
Hej! |
|||
lager eller vinst?vad kan det vara för nackdelar respektive fördelar att använda vinst för att bygga(skaffa lagervaror) lager ett år eller två istället för att ta ut de... |
|||
Diverse avgörande frågorSå jag har kommit fram till att bokföring inte är min starka sida och har därför ett par funderingar som jag skulle uppskatta att få svar på väldigt m... |
|||
SwedBank e-bokföring Hjälp mig!Skaffade förra veckan e-bokföring och gjorde ett litet misstag (tror jag). Jag har ju inte kommit igång med företaget ännu och ville bara prova på bok... |
|||
Periodiseringsfonder, delägare HBJag är relativt ny på detta forum och otroligt glad att jag hittat det. Jag är väldigt intresserad av ekonomi ö h t och hoppas på att arbeta med redov... |
|||
Nybörjare i bokföringJag är ganska ny på bokföring. Har kämpat och känner nu mig trygg i min uppgift. Vill därför tipsa andra nya och samtidigt få höra om de andra nyas er... |
|||
Bidrag till inköp
Jag har börjat få lite uppdrag på min andra specialitet: träningsläger och seminarium. Kategori: Finansiering, Riskkapital och Bidrag |
|||
Momsavdrag
Hej! |
|||
Enskild firma förenklat årsbokslut - Mycket som belastar 6900 Övriga kostnader?Sitter med ett bokföringsprogram (BLA Start) och ska börja bokföra verifikationer för min enskilda firma med förenklat årsbokslut. I kontoplanen hitta... |
|||
Fråga om nummerföljd på fakturor
Hej! |
|||
Inget riktigt kvitto från Blocket vid annonsering
Jag lade precis ut en annons för firmans räkning på blocket. |
|||
Bokföra Rotavdrag med kontantmetod?
Hej fick så snabbt svar på min förra fråga så jag tar en till som besvärar mig. |
|||
Hur bokföra flera händelser av samma sort?
Hej! Ny här! |
|||
Inköp av datorprogram från USA
Hej! |
|||
Två frågor om inventarie (försäkringsersättning och försäljning)
Hej! |
|||
Vinst från ABHej, tänkte höra ifall någon har koll på hur man gör med aktieutdelning/fördelning av vinsten från ett AB. Hur ofta får man göra detta? finns det någo... |
|||
Ansöka om F-skattsedel
Hej! |
|||
Import och försäljning, hur mkt får jag kvar?
Hej! |
|||