Prenumerera
Ekonomi
Bokföra kostnader innan företaget är registrerat?
|
|||
Sälja som privatperson då man är företagare?När man har registrerat sitt företag för moms och F-skatt, kan fortfarande sälja som privatperson? Jag menar om man exempelvis vill sälja sin gamla so... |
|||
Öresutjämning i bokföringen
|
|||
Var bokföra kontantuttagsavgift?
Om jag gör ett konttantutag på kreditkortet på 5000kr och får en kontantuttagsavgift på 150kr, var ska jag då bokföra den? |
|||
Bokföra registreringsavgift till Bolagsverket?
Hur bokför jag registreringsavgiften till Bolagsverket? |
|||
Bokföra Google Adsense?Kopplade in mitt företagskonto till mitt Google Adsense konto så då fick jag en betalning på 1,62kr för att kunna verifiera det men jag funderar på hu... |
|||
Preliminärskatt i praktikenNästa år kommer jag förhoppningsvis att jobba heltid som egen konsult. Jag känner till teorin och principerna bakom preliminärskatten, d.v.s. att skat... |
|||
Behöver hjälp med kontering
Hej |
|||
Skattedeklarationen, få tillbaka
Om man ska få tillbaka moms från skatteverket hur deklarerar jag då? |
|||
Inköp ur egen ficka - hur bokföra?Vi har ett handlesbolag. Vi gör en del småinköp ur egen ficka eftersom vi inte fått in tillräckligt med pengar i företaget än. Dessa utlägg vill vi ju... |
|||
Fastighetsskatt
Hej där! |
|||
Arbetsgivaravgifter
Hej! |
|||
lager eller vinst?vad kan det vara för nackdelar respektive fördelar att använda vinst för att bygga(skaffa lagervaror) lager ett år eller två istället för att ta ut de... |
|||
Diverse avgörande frågorSå jag har kommit fram till att bokföring inte är min starka sida och har därför ett par funderingar som jag skulle uppskatta att få svar på väldigt m... |
|||
SwedBank e-bokföring Hjälp mig!Skaffade förra veckan e-bokföring och gjorde ett litet misstag (tror jag). Jag har ju inte kommit igång med företaget ännu och ville bara prova på bok... |
|||
Periodiseringsfonder, delägare HBJag är relativt ny på detta forum och otroligt glad att jag hittat det. Jag är väldigt intresserad av ekonomi ö h t och hoppas på att arbeta med redov... |
|||
Nybörjare i bokföringJag är ganska ny på bokföring. Har kämpat och känner nu mig trygg i min uppgift. Vill därför tipsa andra nya och samtidigt få höra om de andra nyas er... |
|||
Bidrag till inköp
Jag har börjat få lite uppdrag på min andra specialitet: träningsläger och seminarium. Kategori: Finansiering, Riskkapital och Bidrag |
|||
Momsavdrag
Hej! |
|||
Enskild firma förenklat årsbokslut - Mycket som belastar 6900 Övriga kostnader?Sitter med ett bokföringsprogram (BLA Start) och ska börja bokföra verifikationer för min enskilda firma med förenklat årsbokslut. I kontoplanen hitta... |
|||