Senaste inläggen
Allmänna leveransbestämmelser
Hej! |
|||
Hur bokför man.. underskott i resultat mot allmänna avdrag
Hej, |
|||
Skriver ut ekonomiöversikt, då har jag ett belopp som spökar
Under övriga poster: |
|||
Köpa tobaks/spelbutik, vad tänka på?
Hej Kategori: Affärsidéer |
|||
Kostnader i samband med öppet hus! Hur bokföra?
Vi har haft öppet hus för kunder, köpt mat, godis och vin. |
|||
Annonsförsäljning, besökarsiffrorJag har startat en hemsida där jag säljer bilder från olika tävlingsevenemang och vill nu börja sälja annonsplatser på sidan, undrar nu hur många besökare per månad man bör ha för att ha något att visa upp för kunden? Det är såklart omöjligt att svara på men finns det några riktlinjer eller ska man jämföra sej med liknande sidor? Har haft 4000 besö... Kategori: Finansiering, Riskkapital och Bidrag |
|||
Skillnad på leasing av dator och hyra?
Har fått fakturor för leasing på datorer (har ej fakturorna här). Men startavgifter osv ska man inte bara bokföra det som datakostnader rakt av. Och sen vid ev.utköp av utrustning så får man boka det som köp av dator med värdet som är? |
|||
www.designjobb.se - Webbprojekt överlåtes
Ett projekt som överlåtes pga. tidsbrist: Kategori: Till salu |
|||
Att vara pappa eller mamma. Också...
I morse satt vi alldeles stilla. Kategori: Off Topic |
|||
namnförslag, tack :)
Hej! Kategori: Affärsidéer |
|||
Leasingbil vid nystartat AB?Brukar det räcka med kontantinsatsen som säkerhet om företaget är helt nystartat? Någon med lite erfarenhet av detta? Kategori: Off Topic |
|||
Bygga webshop i joomla med betalsystem?!
Då jag är dålig att göra hemsidor, men har arbetat lite med uppdateringar i joomla så känns det som jag skulle kunna behärska uppdateringar i en webshop. Kategori: E-handel |
|||
Aktieägartillskott
Jag vill tillföra mitt aktiebolag pengar i form av aktieägartillskott pga förluster. Hur går jag tillväga? Ska det vara villkorat eller ovillkorat? Är det bara att föra över pengarna och skriva aktieägartillskott? Kategori: Finansiering, Riskkapital och Bidrag |
|||
Moms vid fakturering av USA-kund?
Jag ska fakturera ett företag i USA, som alltså inte använder sig av svensk moms. Summan är fastställd av dem, 1000 USD. |
|||
Vem har rätt att beställa saker i ett bolag, juridiskt?
Låt säga att en person beställer något av ett företag och sen fakturerar som vanligt. Företaget får fakturan som "råkar" bli liggande till den förfaller, vid en påminnelse från företaget upptäcker man fakturan. Som ej är ok, då personen ej får beställa den typen av saker till företaget. |
|||
SRU Koder, någon som kan förklara?SRU Koder, hur använder jag de i bokföringsprogrammet? Och när har man användning av de? |
|||
Hur marknadsföra ny butik?
Jag har äntligen tagit steget och startat aktiebolag och köpt en butik i centrala Göteborg. Jag får tillträde till den den 1 december och hoppas kunna öppna 2 december. Vill inte gärna förlora för mycket av julhandeln. Kategori: Försäljning och Marknadsföring |
|||
Konkurs, vilka regler gäller?
Vilka kan driva ett företag i konkurs? Vilka beloppsgränser gäller? |
|||
Revisor / konsult?! Hur söker man reda på en bra?...
Bahh!! |
|||
Löner till säljare inom tjänsteförsäljning?
Hur får man alla jobba åt samma håll, med 4 säljare och 5 personer som jobbar med det säljarna säljer in så att säga. Kategori: HR - Personalfrågor |
|||