Observera: Inlägg i forumet publiceras omedelbart utan redaktionell förhandsgranskning. De omfattas därför inte av utgivningsbeviset för Företagande.se. Redaktionen kan i efterhand granska och moderera inlägg, men du som skribent ansvarar själv för innehållet.

Senast uppdaterad för 2 veckor sedan
Nykomling
3

Digital körjournal – vilken lösning använder ni?

Jag håller på att se över digitala körjournaler till ett företag och skulle gärna höra vad andra företagare använder idag.

Vi kommer framför allt att behöva sändare i företagets bilar och jag försöker jämföra olika lösningar innan vi bestämmer oss.

Det jag framför allt tittar på är:

• Pris per bil/månad

• Enkel installation

• Automatisk registrering av körningar

• Möjlighet att skilja på privat- och tjänstekörning

• GPS/fordonsposition

• Bra administratörsöversikt

• Hur enkelt det är att lägga till och ta bort fordon

• Support

• Om det finns bindningstid

Vi har ett antal företagsbilar och vill gärna hitta en lösning som är enkel och inte kostar onödigt mycket.

Vad använder ni andra företagare och vad tycker ni fungerar bra respektive mindre bra?

Tar gärna emot tips på leverantörer och erfarenheter innan vi bestämmer oss.

Toppskribent
1575
269
Vi körde med Workmirror, och jag tyckt det funkade bra för våra behov. Om körningen var privat eller tjänste, fick man gå in och ändra sen. Vet iofs inte hur det annars skulle kunna gå till  🙂
De kriterier du ställt upp uppfyldes allihop.

Jag gick mest på priset.  Många lösningar är ju sjukt dyra.

Personalen var väl inte överförtjust... Blev väl jobbigt när jag kunde se exakt hur länge dom stannat på olika platser.
Nykomling
3

Svar till Ingvar Wogenius:

Vi körde med Workmirror, och jag tyckt det funkade bra för våra behov. Om körningen var privat eller tjänste, fick man gå in och ändra...
Tack för svar Ingvar. Nu har jag pratat med några olika leverantörer och vi landade i Axentra som erbjöd billigaste körjournalen. Vi landade på 59kr per månad. Jag tog faktiskt upp det du nämnde med hur man skilljer på privat och körning i tjänst. I deras system ställer man in tider på dygnet som körningarna ska hamna på privat kontra i tjänst. Sen ska man givetvis ändra den specifika körningen om man utför ett privatärende under arbetstid. Vi får se vad dom anställda tycker när vi installerar dom i bilarna. 🙂
Vill du delta i diskussionen?

Logga in eller registrera dig för att skriva inlägg och delta i diskussioner.