Senaste inläggen
Verifikationer och kronologi
Hejsan, |
|||
godis - mums
Här kommer Ännu en affärside från mig, som jag gärna vill ha feedback på =). Kategori: Affärsidéer |
|||
Hur man stoppar telefonförsäljare som enskild företagare (NIX).
Jag har haft problem med säljare som ringer hem till mig och hävdar att de har rätt till detta bara för att jag är registrerad företagare. Till slut blev jag förbannad och kollade upp vad som gäller. Kategori: Allmänt |
|||
Avvisningsfrekvens
Hej! Kategori: E-handel |
|||
Moms på inköp från utlandet
Ska köpa ett parti varor från holland snart. Ska jag då alltså ge mitt momsregistreringsnummer till leverantören och då fakturerar de utan moms? |
|||
Från prototyp till ritning - tips?
Hej! Kategori: Affärsidéer |
|||
Söker fransk översättareJag behöver skicka e-post til en fabrik i Frankrike och har fått ok på att skriva på engelska, men jag vill gärna ge dem lite extra service och därför undrar jag om någon av er kan översätta till franska? Kategori: Söker/eftersöker |
|||
Datum för kreditfaktura?
Vi gjorde en faktura 080930 på x antal tusen kronor. Nu visade det sig att några förutsättningar gör att vi fick kreditera den. Vi kommer att senare fakturera samma belopp igen. |
|||
Konto för lagerinköp
Tjipp! |
|||
Starta ett bemanningsföretag
Hej Kategori: Affärsidéer |
|||
Snälla hjälp!
Jag blir inte klok på detta, kan någon vänlig själ förklara hur detta ska gå till? Kategori: Allmänt |
|||
Leasing av maskin
Jag har fått en offert på en maskin: |
|||
Uppsägning av medlemsskap i lessmore.
Hej! |
|||
Skriva intresseföretag på mig som privatperson eller på mitt aktiebolag?
Hej! |
|||
Erfarenheter av spara30.se
Hej, Kategori: Försäljning och Marknadsföring |
|||
avbokningsavgift
Hej! |
|||
Skattekonto och bokföring
Jag har tittat på www.bokforamoms.se och läst böcker men jag tycker det är superrörigt. |
|||
Göra om EF till AB
Hej, jag ska göra om mitt EF till ett AB, men jag vet inte riktigt hur. Vad jag förstår finns det 2 möjligheter, antingen går man genom PRV och ombildar EF till AB eller så köper man ett skalbolag och för över EF till det. Sedan måste man ändå byta namn hos PRV. |
|||
Annonser
Hej 🙂 Kategori: E-handel |
|||
Få kotntakt med utländska levSkulle vilja ha tips på hur man kan få kontakt med utländska leverantörer. Har för mig att det finns någonslags "statlig" eller liknande hjälp man kan få någon som har koll på det? Kan man fråga olika länders ambassader om hjälp? Kategori: Företagande över gränserna |
|||