Hur använder du AI i din verksamhet? Tipsa för att hjälpa andra

829
52
Använder du AI som exempelvis ChatGPT eller andra verktyg som underlättar ditt arbete? Berätta gärna om vad du använder hur det hjälper dig i ditt företag 🙂
3
1
Först och främst, mycket bra kurs ni höll om AI och ChatGPT!

Jag använder ChatGPT allt mer, särskillt vid sökningar för att slippa leta igenom olika svar från sökresultaten i träfflistan.

Den är också bra för att få struktur kring säljbrev, presentationer och möten. Jag ber ChatGPT skapa punkter som är bra att utgå från för att sedan fylla i och justera så det ska passa min verksamhet.

Har även testat en del grafiska element till min hemsida som knappar och bilder.
2
Hej!

Jag använder flertalet AI-verktyg för att effektivisera mina arbetsprocesser. Driver företag inom webbutveckling och webbdesign - jag skapar affärsmässiga hemsidor helt enkelt. 

För det första använder jag en AI-agent som integrerar med Google Drive, vilket innebär att när en eventuell kund fyller i ett kundformulär jag skickar till dem, så överförs detta till ett Google dokument. Därefter kopierar jag svaren jag får i det givna dokumentet till ChatGPT där jag använder en specifik prompt för att få ett önskat svar till nästa AI-verktyg. Det "nästa AI-verktyg" jag talar om är kallat Relume.io, där jag med några små justeringar kan skapa en hyfsat bra sitemap, det vill säga struktur, för den gällande hemsidan. Det kräver endast att jag klistrar in svaret från ChatGPT och därefter gör några specifika justeringar.

Sammanfattat använder jag tre olika AI-verktyg i form av fillout, chatGPT och relume för att kunna effektivisera min onboarding-process med kunder. Detta för att inte tala om den hjälp med förbättring och anpassning av kod som chatGPT kan hjälpa mig med på nolltid.

:)

829
52
Tack Emma, roligt att du uppskattade den! 4,6 i betyg av 5 så vi får vara nöjda :)
Nästa kurs är släppt och här är vår kurssida där fler kommer att dyka upp.

William - detta med AI-agenter verkar vara det heta och jag är inte insatt i detta. Gjorde du den agenten själv eller kan man laddar ner sådana?

2
Hej Patrik, 

Visst är det på tapeten med effektivisering av processer med hjälp av AI-agenter. Just den jag skrev om tidigare är en jag har skapat själv i enlighet med vad som passar just mig. Den kan man tyvärr inte ladda ned. 

Däremot innehåller väldigt många mjukvaruprogram möjligheten att kunna interagera med annan mjukvara, som i sin tur gör det möjligt att själv kunna trixa ihop en enklare variant av en AI-agent.
2
1
Jag använder ChatGPT till allt möjligt! Exempelvis för att söka information, diskutera och utveckla mina tankar och idéer, översättning, och mycket annat.

Jag har även gjort min företagslogga och hemsida med AI, vilket blev väldigt mycket billigare än att betala någon för att göra det åt mig!
1
Jag använder faktiskt ChatGPT en hel del!, guld när man ska söka upp information, översätta osv.

Gäller det koding/programmering så skulle jag säga att Qwen AI är det bästa modellen där ute för just det!smiley
829
52
Uppdaterade en äldre artikel med 17 heta AI-verktyg som är aktuella idag - går att läsa här.
8
1
För egen del så testade vi Gamma.Ai för första gången idag. Chat används dagligen och har testat en del verktyg för möten. Har kört Fireflies men är inte helt nöjd.

Var med i ett möte med en samarbetspartner som körde Fathom AI och det var sjukt hur bra noteringarna från det mötet blev så det är nästa test för mig.
Sales cure all

Du måste vara inloggad för att kunna skriva i forumet. för att registrera dig som medlem.