Hej!
Jag frilansar för ett företag som agerar som mellanhand mellan mig och den slutgiltiga kunden. Om kunden avbokar ett jobb får jag halva ersättningen i avbokningsavgift, inget konstigt med tycker jag eftersom så gör alla andra.
MEN! nu har företaget / mellanhanden som jag får uppdrag ifrån bestämt att om jag blir sjuk och de ej...
Kategori:
Juridik forum, affärsjuridik, företagsjuridik
|
|
Jag har tittat på www.bokforamoms.se och läst böcker men jag tycker det är superrörigt.
Någon som har "lättläst" information från början inom området?
Kategori:
Bokföring forum, Skatter och Företagsformer
|
|
Hej, jag ska göra om mitt EF till ett AB, men jag vet inte riktigt hur. Vad jag förstår finns det 2 möjligheter, antingen går man genom PRV och ombildar EF till AB eller så köper man ett skalbolag och för över EF till det. Sedan måste man ändå byta namn hos PRV.
Vad rekommenderar ni och vad finns det för kostnader i de båda modellerna (föru...
Kategori:
|
|
Hej 🙂
Jag håller på att bygga upp en ny sida som kommer att leva på annonser. Men jag är ganska ny på hur annonser fungerar på internet. Jag har endast testat att ha google-annonser men de är extrem fula (så jag har tagit bort dem). Jag skulle behöva lite grundläggande information om hur det fungerar med annonsering på internet 🙂
Hu...
Kategori:
E-handel
|
|
Skulle vilja ha tips på hur man kan få kontakt med utländska leverantörer. Har för mig att det finns någonslags "statlig" eller liknande hjälp man kan få någon som har koll på det? Kan man fråga olika länders ambassader om hjälp?
Kategori:
Företagande över gränserna
|
|
Hej hopp på er alla!
Skulle bli glad om ni ville ge konstruktiv kritik på en hemsida som jag gjort. Det är en hemsida likt hitta.se men helt nischad mot företag som, sysslar med grupputveckling, teambuilding, ledarskapsutveckling, FIRO, UGL mm. mm.
Adressen: www.grupputveckling.se
Glad för all sorts kritik. I nuläget är desi...
Kategori:
Feedback
|
|
Är det någon som kan dela med sig av sin prislista som de använder när de är ute och reser längre sträckor (inom landet, men mer än en timmes bilresa bort) på uppdrag som konsult?
Typ, bilersättning, restid, övernattning, flygresor, hyrbil, tågresor etc.
Försöker komma rätt med en offert, men antingen tycker jag att jag får jobba gr...
Kategori:
Allmänt
|
|
Startup Sweden Götegorg 17-19 oktober Den tredje helgen i oktober kan du vara med och anta utmaningen att gå från idé till företag på en helg. Startup Sweden bjuder in till en helg i entreprenörskapets tecken där deltagarna efter 48 timmar kan vara delägare i ett nystartat företag. Startup Sweden Göteborg äger rum den 17-19 oktober 20...
Kategori:
Nyheter
|
|
Hej!.
Min far säljer och installerar vanliga kassasystem i dagens läge men håller på att utöka utbudet med restaurangsystem och det är tänkt att jag ska ta hand om den satsningen.Så då behöver jag nu en utbildnig på restaurangsystemen men har sökt på alla ställen jag vet men finner ingen utbildning. Någon som vet något som jag inte vet eller...
Kategori:
Söker/eftersöker
|
|
Hej allihopa,
Jag har nu en affärsidé som jag är väldigt villig att genomföra, men behöver lite "feedback" om vad andra tycker om den.
Planen är denna, nu när det regnar så mycket - vilket det kommer göra ett bra tag till - så ska mitt företag sälja billiga paraplyer med reklam på. Annonsörerna kan vara vilka som helst, bara de anno...
Kategori:
Affärsidéer
|
|
Hej alla "goa gubbar" från Göteborg!
Jag ska dela ut reklammaterial i Göteborg...målgruppen är kontorsfolk i allmänhet och chefer/ledningsansvariga i synnerhet. Var i stan rör sig denna målgrupp på dagtid? Någon Gbg:are som kan tipsa?
Filibastis
Kategori:
Försäljning och Marknadsföring
|
|
Jag är nu på väg att flytta tillbaka till Sverige från Hongkong där jag har varit bosatt en längre tid. Jag har ett Limited-bolag registrerat i HK och vill fortsätta arbeta med företaget i Sverige. Huvudsakliga intäkter sker via nätet och kunder finns i spridda delar av världen.
Min fråga är: När jag nu flyttar tillbaka till Sverige, vad är...
Kategori:
|
|
Hej alla, länge sedan sist. Har dock läst här en del. Har även läst om mitt problem, men lösningen kändes inte likadan.
Jag har sålt en del till Norge och det har inte varit några problem. Jag har skickat på faktura som de betalat i efterhand. Men när jag läser här om betalningar till och från Norge så känns det att jag gjort fel. Mina ku...
Kategori:
|
|
Hej! Nystartat företag, aktiebolag. Har varit delägare ca: 3 mån och det snurrar fortfarande. Är väldigt ny på detta, men det finns väl inga dumma frågor? Nu har jag en fråga som jag försökt hitta svar på själv men inte lyckats. Jo, vi driver ett HVB hem och varje dag använder jag mig utav IT och verktyg inom snickeri m.m. På min fritid byg...
Kategori:
Allmänt
|
|
Hej!
Vi har precis öppnat vår nya site efter hårt arbete: http://www.seglarliv.se (betaversion)
Vad tycker ni om utseende, innehåll och affärsidé? Tror ni den har potential? Ni driver ju företagande.se som är en liknande idé fast inom ett helt annat område. Har ni några tips och erfaranheter att dela med, hur får man t ex bäst aktivit...
Kategori:
Feedback
|
|
Hej,
Jag ansökte nyligen om ett jobb att utvärdera webbinnehåll åt ett företag i annat EU-land. När de svarade på min ansökan så visade det sig dock att de inte ville anställa utan de krävde att jag var frilansare, så jag funderar nu på om det är värt att skaffa F-skattsedel bara för det här uppdraget. Skulle vara tacksam om någon kunde hjäl...
Kategori:
|
|
Äntligen kommer programmet till Sverige. Min favorit - Dragons’ Den. Den svenska titeln blir Draknästet! Undrar vilka som blir Drakarna?
Ni känner väl till BBC program där entreprenörer kan söka pengar hos "drakarna" till att utveckla eller starta företag.
Vill du vara med? läs på svt
Kategori:
Allmänt
|
|
Finns det någon som kan hjälpa mig? Jag vill köpa in väggklockor i plast. Vita. ca 20-25 cm i diameter. Själva urtavlan ska kunna bytas ut och jag ska kunna sätta din en med min egen design. Jag vet inte var jag ska börja leta. Var jag ska kunna hitta en grossist. Hade inte tänkt köpa in mer än ett hundra tal till att börja med så et...
Kategori:
Inköp
|
|
Yo! Det är så att jag ska till attd riva en webshop och för att verkligen få kunder som köper av mig att känna sig välkomna åter tänkte jag bjuda på något slaggs godis, inte mycket men lite granna. Har ni några bra ide'er på uppskattade godisar som är billiga att köpa in? tex, tablett askar, choklad bars, liten godispåse etc. Eftersom dess...
Kategori:
Försäljning och Marknadsföring
|
|
Jag vill säga att jag har haft otroligt stor nytta av forumet/medlemmarnas inlägg och det borde finnas flera saker man kan dela med sig till andra. Tack för all hjälp så länge.
Jag kanske har ställt lite många frågor som specifikt har rört mina bokföringsproblem men jag hoppas att fler har dragit nytta av trådarna. Jag har inte jobbat med re...
Kategori:
|
|