Senaste inläggen
Design av annons i t.ex i en tidning?Hur en annons utformas och designas har väldigt stor betydelse på hur vida den upptäcks av läsarna så jag är bered att lägga ner nån krona på att få en bra design ide uttänkt. Hur kan jag hitta ett företag som vet vad dom sysslar med och är väldigt kunnig inom detta område? Tipsa mig allt vad ni kan men endast ifall ni vet att dom är bra. Kategori: Försäljning och Marknadsföring |
|||
Ändring av bolagsformenHej! tänkte köpa in mig i ett företag men företaget har enskildfirma som bolagsform nu går det att registrera om bolagsformen till aktiebolag eller går det bara att ändra till handelsbolag ? Kategori: Allmänt |
|||
Egna uttag....i AB
Om man sätter in 10000 så får man ta ut samma summa, utan någon skatt osv. |
|||
Pensionssparande!?
Jag är f-skattare och undrar hur man kan gå till väga med pensionssparande. |
|||
Vad gäller med påminnelser, räntor mm
Hur mycket av allt extra kan man ta betalt momsfritt? |
|||
Inköp för momsfri verksamhet
Hej! |
|||
Klädbörsen - Annonsmarknad
Då var det dags att ge oss feedback. Kategori: Feedback |
|||
Tullavgifter?
Hej, Kategori: Företagande över gränserna |
|||
Marknadsundersökningsida?
Så, jag är ung (17 år), kanske för ung för den här sidan men jag hade en idé. Kategori: Affärsidéer |
|||
Vad döper ni verifikationerna till för att lättast hitta de igen....
Fakturor |
|||
Vilka prylar kan man köpa?
Om man driver enskild firma och känner att man behöver göra om i datarummet, kan man då dra av det på firman? |
|||
Förseningsavgift på skatt? Hur bokföra...
Fick en påminnelse på 500sek för försent inlämnad deklaration. |
|||
Samarbetspartners / kompanjoner sökes
Hej, Kategori: Söker/eftersöker |
|||
Vart gör man av alla pengar?...
S-Åsido. |
|||
Lansering av företag på internetHej! jag är i början av å försöka etablera min fars företag på internet, han har hållit på i drygt 20 år med sitt företag. Han säljer kontorsmaskiner, kontorsmöbler, kontorsmaterial och kassaapparater m.m. det mesta för att bedriva en verksamhet sedan också reparation av kontorsmaskinerna och kassaapparterna. Han har hållit på mest i staden som jag... Kategori: E-handel |
|||
Kundförluster som betalats ut till oss av finansbolaget.
Vid försäljning... |
|||
Webbutik hos Webmaskinen
Hej på er, Kategori: E-handel |
|||
Uppl kostnader i bokslut
Jag bokade upp uppl.kst i mitt senaste bokslut på 17 000 kr som avsåg kommande fakturor från min revisor. Nu när jag sen fick fakturan på nästa bokföringsår så visar det sig att notan blev på 10 000 kr. Ska jag då boka bort 17 000kr från konto 2990 och boka fakturan som vanligt eller hur ska jag göra? |
|||
Exportera från Kina?
Hej, Kategori: Företagande över gränserna |
|||
Ta över butik....behöver hjälp
Hej!
Kategori:
Affärsidéer
|
|||