Senaste inläggen
funderingar och tips
Hej Kategori: Försäljning och Marknadsföring |
|||
Korsfakturering
Mitt företag har samarbetat med ett annat företag, där vi har utbytt produkter emellan oss, för samma värde. Vi skickar varandra fakturor, men betalar inte dessa. |
|||
Glömt avskrivningen vid bokslutet
Hej! |
|||
Starta företag innan pengarna rular in?
Jag kommer att starta en tjänst och förhoppningsvis är tanken att man ska kunna tjäna en slant på det också, men jag kommer behöva bearbeta marknaden i ca 6 månader upp till ett år innan jag kommer att börja fakturera. Så är det i den branschen, men samtidigt så kommer jag ha olika kostnader under den tiden. Kategori: Allmänt |
|||
Billigast kortbetalslösning?Jag betalar 556:- till Certitrade som månadsavgift utöver deras vanliga avgifter och det känns lite mycket. Det borde ju finnas någon som inte tar lika mycket betalt? Kategori: E-handel |
|||
Arbetslös och hobbyverksamhet
Ser att någon tidigare frågat om möjligheten att jobba med en hobbyverksamhet under arbetslöshet och någon svarade att det inte var förenligt. Men om personen söker arbete på deltid, hur fungerar det då? |
|||
DropinsolariumTror ni det lönar sig att driva ett dropinsolarium eller solar folk inte så mycket nu pga cancerrisken? Kategori: Affärsidéer |
|||
TvättomatKan man starta en tvättomat i Sverige? Kategori: Affärsidéer |
|||
websida hjälp
Hej. Kategori: Söker/eftersöker |
|||
Bokföring av moms för sista kvartalet -09
Hej! |
|||
Några snabba bokföringsfrågor
Hej, |
|||
Hyrt lokal och ska skapa litet kontorshotell, men moms?
Kategori: Finansiering, Riskkapital och Bidrag |
|||
Bokföringsprogram
Hej,
Kategori:
Allmänt
|
|||
balansräkning stämmer ejvad gör man om balansräkningen inte stämmer? Vad kan vara fel? |
|||
Avdrag för del av bostad till näringsverksamhet
Hej! |
|||
Aktiehoran.se
Nu har allting äntligen startats igång! Kategori: Feedback |
|||
Inköpt virke och avdrag?
Jag har byggfirma med jätteliten omsättning. jag har det som extrajobb. Nu är det dax för min första deklaration. |
|||
Undrar över aktiekapitalet
Halloj! Kategori: Finansiering, Riskkapital och Bidrag |
|||
Från HB till AB
Hejsan, |
|||
Bokslut, bokföra varulagerHåller på med bokslut. Jag har inventerat lagret, bokför det på konto 1400 (debet?), vilket konto ska jag bokföra det mot? |
|||