Senaste inläggen
Hur bokföra eget uttag vid delad faktura?
Hej, |
|||
Eftertaxering, tas från eget kapital?
Kommer åka på en Eftertaxering antagligen, ingen stor summa, men undrar lite om man tar detta från mitt privata kapital eller från företaget så att säga. För det är ju en stor skillnad. Såhär står det i brevet "debet konto 2010 kredit 1930", dvs debiterar eget kapital kontot. Summan rör moms. |
|||
Bokföra momsen för årsbokslutet
Hej allihop |
|||
Räntefördelning Handelsbolag
Hej |
|||
moms på SL biljetter?
När jag köper en SL-remsa och får kvittot så står det ingen moms, utom på ett! Är det moms på SL-biljetterna eller inte?? :blink |
|||
RotavdragetJag har funderat på om rotavdraget kommit till för att motverka svartjobbandet. Är det så? Kunden får ju hälften av pengarna tillbaka så svartjobbarna får jobba för låga löner om de ska ha någon chans. Vilka branscher gäller rotavdraget? Kategori: Off Topic |
|||
Vem sköter garantiärenden?Ska jag sköta garantiärenden om jag driver en webbshopp med grejer som har garanti? Ska kunderna skicka tillbaka prylarna till mig och jag skicka dem till tillverkaren för reparation? Är jag skyldig att sköta detta? Kategori: Allmänt |
|||
Jag är under 18 år - Vill jättegärna starta företag.
Hejsan! Är helt ny här på forumet, så var snäll med mig. 🙂 Kategori: Affärsidéer |
|||
schablonavdrag
Tjenare! |
|||
koncept till företag
vad tror ni om att erbjuda friskvård, (företagshälsovård dvs massage, hälsoprofil och coaching från en pt) lokalvård samt fastighetskötsel . vad tror ni om att försöka sälja såna koncept till företag Kategori: Affärsidéer |
|||
Hur kommer man i kontakt med tillverkarna?
Hejsan! Kategori: Allmänt |
|||
Seriösa reklambyråer sökes!
Vi har utvecklat en helt ny och unik marknadsföringstjänst som inte finns i Sverige idag. Vi vill nu erbjuda ett samarbete med seriösa reklambyråer som vill erbjuda sina kunder något nytt. Kategori: Försäljning och Marknadsföring |
|||
Går inte att ansöka om FA skattesedel?Jag tänkte precis ansöka om ett AB på foretagsregistrering.se, jag behöver en FA skattesedel. Men det är bara som enskild firma man kan söka om det, finns inget sådant alernativ om man väljer AB. Så frågan är om man får ha FA när man driver ett AB? |
|||
Plåtslagare enskild firma
Hallojt. |
|||
Köpas ut
Hejsan |
|||
Förenklat bokslut
Hej, |
|||
Vilka är företagarna? Kön, ålder, utbildning, hemort
Som en del av ett spelprojekt om svensk politik håller jag på och klassificierar svenska yrkesgrupper efter variablerna utbildningsnivå, kön, typ av område (storstad, mindre stad, kandsbygd) och ålder. Kategori: Allmänt |
|||
Affärer med Kina
Mer och mer företag gör affärer med Kina. Men är det enkelt ? Kategori: Företagande över gränserna |
|||
Utländskt bolag utan offentligt ägarregisterKänner ni till några seriösa företag genom vilka man kan registrera ett utländskt bolag utan offentligt ägarregister? Kategori: Off Topic |
|||
Kompanjon/ Aktieägaravtal?
Hejsan. |
|||