Senaste inläggen
slå sig in på marknaden
som nytt städbolag känns de som att man är tvungen att gå ner till skampriser för att slå sig i på marknaden.. Kategori: Försäljning och Marknadsföring |
|||
Bokföra moms från land utanför EG
Hallå alla! Har hängt på detta forumet ett tag men inte blivit medlem förens nu. Det är så att jag har en enskild firma och jag köper en tjänst från USA som dras varje månad. Man har två alternativ. |
|||
förmedling av tjänster
Hej! |
|||
Minska aktiekapital till 50 000kr
Jag kommer att minska mitt aktiekapital i mitt AB till 50 000kr. |
|||
Fråga ang. faktura i SPCS
Hej! |
|||
Starta ett allt i allo-företag möjligt?
Hejsan, jag är arbetslös osv o får inget jobb, så funderar lite ytligt på eget företag. Kategori: Allmänt |
|||
Kolla upp företagVar kan man kolla upp företag? Om de har fått anmälningar mot sig och liknande? Kategori: Off Topic |
|||
El räkning till ideel förening, moms?
Har en ideel förening som hyresgäst, nu när jag ska fakturera dem elen, lägger jag på moms då? |
|||
En total handelskedja från producent till investerare/samlare?
Igår när jag hjälpte en vän att leta efter gällande regelverk för Kategori: Affärsidéer |
|||
LTD Filial fråga!
Hej!! Kategori: Affärsidéer |
|||
Är detta rätt? Inköp från EU-land och Lager bokföring
Hej. |
|||
Kontakter i Spanien?
Tjena. Kategori: Söker/eftersöker |
|||
Betalning av befarade kundförluster
Behöver lite hjälp med kundförluster, börjar från början med att en försäljning på faktura sker. |
|||
Import av Parfym
Godkväll/godmorgon, sitter sent på natten som vanligt och funderar på vad man ska göra för att tjäna lite extra slantar. Kategori: Företagande över gränserna |
|||
Bokföra amorteringar
Hej! |
|||
Vad ska jag kalla mitt yrke? De tar mig inte på allvar..
Hej, Kategori: Allmänt |
|||
Frågor om företagande.
Hej! Kategori: Allmänt |
|||
DelningHej. Jag undrar hur man beräknar när ett äkta par skall skiljas och bägge står med i ett AB. Tittar man på tillgångar-skulder och det resultat man får blir det vad den andra skall köpa ut motparten med? Om årets resultat är 10,000:- men där finns tillgångar på över 2 miljoner? Tacksam för svar |
|||
Har skulder hos KFM, men vill starta eget. Kan jag?Som rubriken lyder så har jag skulder hos KFM, men inte skatteskulder utan skulder jag har dragit åt mig när jag va yngre tyvärr. Skulder som jag aldrig kommer bli av med om jag inte skaffar mig en bra större inkomst, jag har en affärsidé som jag tror stenhårt på. Men frågan är vilka alternativ jag har för att KFM ska lägga beslag på företaget om j... |
|||
Partner sökes
Du har erfarenhet eller intresse inom försäljning till företag, HR eller Management. Oberoende av bostadsort och kön. Kategori: Söker/eftersöker |
|||