Senaste inläggen

Brasilianskt Socker till Asien

Hej!

Så jag har fått kontakt med en ganska stor aktör inom sockerbranschen som exporterar från Brasilien och som har bett mig att hjälpa till att finna intresserade köpare i främst Indien och Japan. Jag har fördelen av att kunna tala japanska, men jag är lite osäker på hur man bäst går till väga för att finna seriösa köpare av större mängder...

Kategori: Allmänt

Gör gärna min marknadsundersökning! Det tar mindre än en minut!

Hej! Jag har precis skapat en gratis marknadsundersökning tack vare : www.relationwise.se (tips till andra som vill skapa detta med ett enkelt verktyg)

Jag uppskattar alla svar jag får och detta kommer tas på fullt allvar och kan bli avgörande för mitt företags framtid,...

Kategori: Off Topic

Bra webbhotell för företag

Läs om bra webbhotell för företag billigt. Själv använder jag Surftown och är mycket nöjd med det. Man behöver inte satsa på det dyraste för att få det man behöver....

Kategori: Försäljning och Marknadsföring

Aktieutdelning utöver schablon?

Hej!

Jag är i startgroparna till att "omvandla" EF till AB. Vet någon hur det fungerar med aktieutdelning. Det är väl så att efter bolagsskatten är betald så kan man ta ut ett schablonbelopp i aktieutdelning (hur mycket?). Men sen kan det bli tal om mer ifall man har lönekostnader (%-satser eller?)? Jag förstår att man kan ta ut hur mycket m...

Kategori: Bokföring forum, Skatter och Företagsformer

Jag undrar?

Jag har nu startat upp mitt TMbolag :bravo
Och jag har ju lång erfarenhet av försäljning över lag. Men det jag undrar nu är ju: Är det jag med mitt företag som ska se till att det finns ringposter, telefon nummer? Eller är det uppdragsgivaren som ska se till att man har poster att ringa ifrån? Jag har hört att det ska vara en uppdragsgivare som...

import från Storbritannien (moms?)

Jag har hittat ett par leverantörer i UK som jag vill använda men har lite problem med att förstå momsen.

Jag har räknat på "inmoms" = 25% och kundmoms (="utmoms") = 25%.

Men har sett att det är 15% moms på varor från UK: (ex. hemelektronik + leksaker)

Ska jag då räkna på "inmoms" = 15% och kundens moms = 15%?

Samarbete - byta länkar?

Hej! Jag har nyligen startat en blogg för att marknadsföra min webbutik och undrar nu om det är någon som vill byta länkar. Dvs. jag länkar till din blogg och du till min? Alla bloggar är av intresse förutom de som har konkurrerande verksamhet.

http://www.carolinessmyckeskrin.devote.se/

Kategori: Försäljning och Marknadsföring

Bokföring vid löneutbetalning

Hej.

Jag driver eget AB där jag är ensam anställd.
För att underlätta min bokföring har jag tänkt att betala ut min lön för hela året som en klumpsumma vid ett tillfälle nu i april så att jag slipper hålla på med detta varje månad. Jag sköter min egen bokföring jag har brutet räkenskapsår (1/9-31/8).

Kan skatteverket ha några synp...

Söker återförsäljare till mina smycken

Hej!

Jag heter Caroline och driver företaget Carolines Smyckeskrin där jag tillverkar och säljer handgjorda unika smycken.
Nu är jag på jakt efter återförsäljare och tänkte höra om det finns någon här som är intresserad.
Kika gärna in på min sida: www.carolines...

Kategori: Söker/eftersöker

Rekomendera en jurist/advokat i Göteborgsregionen

Hej!

Behöver en jurist eller advokat som kan skriva ett avtal för vår tjänst.

Kan någon rekomendera en bra person/byrå i Göteborgsregionen som tar ett rimligt pris?

Design av reklamblad, jobb för copywriter och designer

Nu när våren är på ingång så är det dags att skicka ut lite reklam. Behöver någon som kan designa ett reklamblad och skriva text, kan du göra båda delarna? underbart! men jag kan ta båda delarna separat (ie: Design & text)

Detta är till en städfirma.
Kom gärna med förslag och idéer.

Betalar självklart. (inom rimlighetens gränser)

Bolagsverket

Hej.
jag har ett företag som bevakning , nu ser jag att årsredovisningen kommit in till bolagsverket. Det står att den inte är godkänd än. Bokslutsdatum är 090831 . Kan det vara illavarslande att den fortfarande inte är godkänd eller är det normailt om den kanskle är sent inlämnad
Tack

Beräkna varulagrets värde med egen schablon?

Sitter och ska göra min första deklaration ;) Är enskild firma, endast varuförsäljning.

Har förstått som att varulagrets värde räknas som det lägsta av antingen anskaffnings- eller nettoförsäljningsvärdet. Det problematiska är att jag har ett mycket stort antal varor och flera leveranser i veckan, dessutom det mesta från utlandet. Att då för...

Mötesbokare/Säljare sökes helst frilansande

Hej!

Jag har relativt nyligen gått från en anställning till att bli egen och har ett stort kundunderlag men ingen personal.
Jag söker nu asap någon som kan hjälpa till mig med mötesbokning åt mina kunder,samt även arbeta med försäljning av en prospekteringstjänst på nätet.

Hör gärna av er snabbt!

Ny bokföringsperiod

Jag har nu kommit till skott att lägga upp en ny bokföringsperiod för 2010.
Då får jag frågan av mitt bokföringsprogram  För över UB från föregående räkenskapsår till IB på nuvarande räkenskapsår Vad innebär det?

Mvh Anna

Enskild firma. Får man ta emot kontant bet och frågor om bil!

Jag har enskild firma sen ett år. Har tagit emot flera betalningar kontant då kunder betalt för virke etc.
Är det olagligt? Det är vad min kompis säger.

Och sen har jag köpt en caddy till firman från en privatperson. Den kost 18000 kr, visst får jag dra av det inköpet? Och hur viktigt är det egentligen med loggbok?
Åker jag på böter om...

www.carolinessmyckeskrin.se

Hej!

Jag har precis gått från hobbyverksamhet till enskild firma och har i och med detta valt att skaffa en ny webbutik. Skulle nu gärna vilja ha tips, råd och kritik angående den, vad tycker ni?  www.carolinessmyckeskrin.se  🙂

Kategori: Feedback

www.zoey.se - feedback?

Hej!

Har precis lagt upp min nya hemsida www.zoey.se - vore trevligt med lite konstruktiv kritik och feedback!

Ha en bra dag!

Mvh Emmi

Kategori: Feedback

Betala för en offertförfrågan??

Hej!

Det är så att jag har haft kontakt med en elektriker som skulle dra nya ledningar och ett nytt skåp på en lokal/hall jag tänkte ibörjan hyra.

Då hyresvärden förhalade och gav löften om att det gick och det var inga problem kom det fram att det vara stora problem. Detta gjorde att jag fick backa på lokalen och leta efter en annan...

Kategori: Juridik forum, affärsjuridik, företagsjuridik

Ett parti mattor, Bla vissa Kasthall

Är det inte på tiden att byta mattorna på kontoret? Fixat en ny lokal? Eller bara göra det lite fräschare?

Sitter på ett parti mattor som har gått ut ur produktion. Bla några Kasthall mattor i olika färger/mönster och modeller.
Modellerna är inte de senaste men mattorna är aldrig använda.
10mm tjocka, går inte ens att jämföra med billi...

Kategori: Till salu