Prenumerera Ekonomi
I'm in serious need of help, people!Det är så att jag ska starta eget företag och håller på med all det här pappersarbetet innan. Men läste lite i forumet och såg att nån hade skrivit at... Kategori: Finansiering, Riskkapital och Bidrag |
|||
Flytta bolag utomlandsJag och en kollega tänker starta upp ett gym på Irland. Kan man starta ett aktiebolag i Sverige och driva det utomlands? Det verkar ju rimligare att s... |
|||
När bör man byta från KB till AB?startade ett kommanditbolag i våras och tjänat in en hel del pengar och har funderingar på att byta bolagsform till aktiebolag och undrar när det börj... |
|||
Gåva till kund
Hej! |
|||
Piratjägare belönas med 250.000
Ingen dålig belöning!! Kategori: Inköp |
|||
Dra av SL-kort?Jag åker kommunalt till en av mina "fasta" kunder, några gånger i veckan. Får jag dra av köpet av SL-kort (840 kr/mån i tilläggszon), eller hur funger... |
|||
Kreditfaktura?Ska man ha en egen fakturanummerserie om man ska göra en kreditfaktura? |
|||
Bokföring av domänköpRegistrerade nyligen en .se-domän som jag tänkte använda när jag lägger upp en sajt för min verksamhet - vilket konto ska jag använda när jag bokför d... |
|||
Hur bokföra utrustning?
Hur bokför jag en digitalkamera med tillbehör för sammanlagt 5 600 kr? |
|||
Hjälp ang fakturera endast en kund.
Hejsan. |
|||
Vad händer om ...... man betalat ut lön till ngn och man INTE betalar in skatt för denne? Om företagaren lämnar till Skatteverket att denne dragit skatt 0 kronor för d... |
|||
Skillnaden mellan Kostnad Sålda Varor (KSV) och Utgift för..
hej, jag behöver hjälp med en grej.. vad är det för skillnad på |
|||
Gratis revisor?Det ringde precis någon telefonförsäljare till mig som kunde ge mig ett erbjudande om gratis revisor under en viss period. Någon annan som fått samtal... |
|||
Försäkring och bokföring
|
|||
Hjälp !!
Någon som kan hjäpla mig svara på frågan ! |
|||
När bokslut?Om jag startar en firma idag och har redovsningsår från 051001-061231 då behöver jag inte göra något bokslut o deklartaion förrän efter 061231. Har ja... |
|||
Har lagt några länkar att bläddra i på...
Redigerat detta inlägg. Reklam för din egna sida. Nya regler kommer upp inom kort. Har du något att invända emot detta kan du pm:a mig. |
|||
SäkerhetskopieringSom datasäljare möts jag förvånandsvärt ofta av undermåliga säkerhetsrutiner när det gäller backup av företagens data. Framförallt småföretag är otrol... Kategori: Inköp |
|||
Förmånsbeskattning av bränsle för tjänstebil
Hej, |
|||
Bokföra kostnader som man haft innan bolagstart?Hur ska man bokföra de kostnader man haft innan man startade sitt bolag. Har alltså betalt dem med privata pengar. Bokför man det mot eget kapital ell... |
|||