Prenumerera Ekonomi
Inventarier
Hej har ett nystartat Akteibolag och håller på att starta upp en klädesbutik. |
|||
Handelsbolag - värdepappersportfölj
Hej |
|||
Förskottsbetalning vid årsskiftet
Hej, |
|||
Starta eget.
Hejsan, |
|||
O-trassel-bank?
Har någon tips på den bank som trasslar minst för småföretagare? |
|||
enskild firmai sverige, men bosatt utomlands?Efter kontakt med skatteverket har jag fattat att jag fâr starta enskild firma i Sverige även om jag(under 1 eller kanske 2 âr till) är bosatt utomlan... |
|||
KörersättningJag har en enskildfirma och ska köra ett antal mil för företaget. Jag har aldrig tagit ut körersättning inna så nu undrar jag lite hur jag ska göra? H... |
|||
eget kapital- hjälp mig, hur bokföra?Bokför åt min sambo som har enskild firma. Företaget har haft en del kostnader som jag bokfört "kassa" kredit. Denna kassa- skulle jag fyllt den med p... |
|||
Driva webhandel i Sverige eller utomlands?Funderar på att starta webshop för att sälja icke fysiska prylar, dvs såna som kan levereras via mail eller liknande. Jag har redan ett AB i Sverige.<... |
|||
Hjälp med dator!Har lite problem med min bärbara dator. Det är så att fläkten går igång redan några minuter efter man startat den oberoende om du bara skriver i word... Kategori: Inköp |
|||
Vilken kontoplan kör ni?
Hej, jag hittade detta forum och bums blev jag medlem då det är perfekt att kunna samspråka om allt runt företagande....kanonbra. |
|||
Kan man få 100% finans för sin affärsidé ?
Hej, Kategori: Finansiering, Riskkapital och Bidrag |
|||
Bissysla och (Alfa)-kassa?
Hej, |
|||
Och så var det skatten...
Hej! |
|||
Google adwords??Hur fungerar det med prissättningen på google adwords? sätter man ett pris så dröjer det ju inte länge innan den bli inaktiv o så måste man höja prise... Kategori: Inköp |
|||
Flytta verksamhet från AB till HBOm man vill flytta sin verksamhet till HB från AB, vad bör man tänka på då? |
|||
Skyldighet att redovisa bokföring?Jag är aktieägare och styrelseledamot i ett AB. Vi är tre stycken som har startat bolaget. Nu är det så att styrelseordförande skött allt med bokförin... |
|||
Bokföring av annonsintäkter och provision
Hur ska man bokföra annonsintäkter? |
|||
Ny dator - tips!
Tänkte jag skulle köpa mig en ny bärbar dator om ett tag. Kategori: Inköp |
|||
Förenklad faktura?Läste i senaste skattenyheterna att man från och med 1 januari ska kunna använda sig av en förenklad faktura på belopp under 2000 kr inkl moms. Någon... |
|||