Prenumerera Ekonomi
Tips på bra revisor
Nu är jag på gång att starta aktiebolag och söker därför efter en bra revisor i Stockholmsområdet. |
|||
En gång för alla - pålägg!Kan någon hjälpa mig att reda ut en sak en gång för alla - jag hålller på och dividerar lite med en uppdragsgivare och vill veta vad som stämmer egent... |
|||
Bokföra nästa års försäkring.
Hej |
|||
vilka konton för mobilräkning och internetabb.räkning
Hej, |
|||
Deklarera?Om man har ett räkenskapsår som är från exempelvis okt-05 - 061231. Behöver man då göra någon deklaration per 051231 eller gör man bara det 061231? |
|||
Kontering av tjänstepensionHar fått en faktura (den första) från SEB TryggLiv gällande vår tjänstepension. Den ska betalas manuellt denna gången, men tas via autogiro i fortsätt... |
|||
Blåst på aktiekapitaletJag har precis fått reda på att en i styrelsen bränt alla pengar som finns i bolaget. Han har gjort detta i hemlighet och redovisat andra siffror än d... |
|||
Hur fakturera inkl. egenavgifter m.m.?
Har ett nystartat EF och undrar hur jag ska utforma faktura för att inkludera egenavgifter och sånt. |
|||
Hur bokför jag detta?
Hej! |
|||
Lite kul läsning!
Här får Ni lite kul läsning på fredag eftermiddag. Hittade denna länk på ett annat forum: Kategori: Inköp |
|||
Verifikat med Egen insättning som kreditkonto?
Hej! |
|||
lånad bil och tjänsteresa...Hej, använder vanligtvis min egen gamla bil i företaget men litar inte på den vid längre resor och vinterväglag... Ska istället få använda brorsans fi... |
|||
Webshopar - julförsäljning - ökning?
Ni som säljer via webshopar har Ni börjat märka av några ökningar av försäljningen så här inför jul? Kategori: Inköp |
|||
Gåva till kunderKan man exempelvis under december månad vill ge de kunder som handlar en liten gåva som är värd 20 kr. Hur kan man bokföra det? Är det avdragsgillt? |
|||
Moms på reseersättningÄr det moms på reseersättning då jag fakturerar denna?? |
|||
Likviditet efter investering/inventarie
Hey! en liten logiskt liten fråga som jag kom att tänka på! |
|||
ej beviljad f/a-skatt
Hej! |
|||
Telefonkostnader?
Hur gör man med telefonkostnader om man har ett litet handelsbolag? |
|||
Faktura problem....
Hej !! |
|||
Moms fråga vid inköp från annat EG landUndrar hur man bokför ett inköp ifrån t ex England då man ej betalar moms på de inköpen inom EG?Är helt ny på det här.... |
|||