Starta upp "vilande" enskild firma och kvarvarande underskott

4
Hej
Såna här fina forum fanns inte när det begav sig sist för min lilla vidsidanom firma.  🙂

Jag har under hösten fått nya jobb och tagit upp min verksamhet igen med en mycket mer nischad inriktning på det jag verkligen är bra på. Det visade sig vara bra. Hoppas nu på 2008 och lite mer omsättning.

Jag har dock inte ännu bokfört höstens verifikationer och undrar om det är OK, och om det är bra eller dåligt, att ta med 2002 års kvarvarande underskott från N1 854 som start i det nya bokföringsprogrammet? Sista deklarationen var alla verktyg mm. avskrivna och jag har alltså inte gjort några mer jobb förrän nu i höst -2007.
Man vill ju gärna gå plus innan man börjar betala skatt  🙁

mvh // Ove Tegnér
mvh // Ove Tegnér
589
1
Hej Radioman![br][br]Välkommen till forumet. Som du ser så flyttade jag ditt inlägg, då det passar bättre i det här delforumet.[br][br]När du säger underskott antar jag att du menar skattemässigt underskott? Du har alltså ett sånt kvar, outnyttjat?[br][br]Om det är så är det inget som ska in i bokföringen, däremot i deklarationen när du gör den.
2360
37
Du kan ju även ha haft andra kostnader under tiden som kan vara avdragsgilla, men underskottet ska du använda först innan vinst uppstår.
Lars Arenander. Utgivare av boken KVINNA I STRID

Du måste vara inloggad för att kunna skriva i forumet. för att registrera dig som medlem.