Prenumerera Ekonomi
Bokföra resa för research till resguide?Jag har en enskild firma vid sidan om mitt vanliga jobb där jag driver en del webbplatser. Jag har nu börjat skriva reseguider på nätet från resmål ja... |
|||
Registrera gratisarbete?Jag äger en enskild firma, och någon ska göra lite grafik till oss i utbyte mot att hon får skriva det på sitt CV. Hon kommer inte få någon betalning... |
|||
Bokföra Aktiekapital
hejsan! |
|||
behöver hjälp snnabbt.......
min hjärna funkar inte , försöker komma på vad den klisterlappen heter som man sätter över typ adressen som man ska skicka ett paket till...
Kategori:
Inköp
|
|||
Lämplig bolagsform Internet hostingbolagJag har sedan en tid startat ett "hobbyföretag" som har vuxit kraftigt på senare tid. Företaget är helt Internetbaserat och säljer hostingtjänster i 6... |
|||
Hjälp med moms på firmabil
Har en ny startad firma. |
|||
Från ALMI till Swedbank, vilka papper ska med?
Hello, nu ska jag boka tid med banken för att ev få lägga om mitt ALMI-lån till Swedbank istället. Kategori: Finansiering, Riskkapital och Bidrag |
|||
Hur bokför man växlingsavgifter?Tar emot alla mina betalningar till Paypal och de är alltid i dollar. Häromdagen insåg jag att jag betalar ganska många tusen om året i växlingsavgift... |
|||
Balansrapport obalans, samt sparkonto aktiebolag?Hej Behöver hjälp med några frågor som jag fick av min arbetsgivare bla att balansräkningen är i obalans när beräknat resultat visar följande per 11-0... |
|||
Starta AB - allmänna frågor
Hej! |
|||
avskrivning (avyttring) av firmabil
Hej, |
|||
Inventarielista - nybörjarfråga
En fundering kring inventarier och inventarielista. Känner till inventariedefinitionen när det gäller direktavskrivning/avskrivning, men... |
|||
Regler avskrivning begagnat i enskild firmaHej jag undrar då man köper begagnat typ däck som kostar över 5000 kr där avskrivningsgränsen går och även annat begagnat till verksamhe... |
|||
Bokföra traktamente och andra nybörjarfrågor
EDIT: Fick svar på den ursprungliga frågan. Men nu undrar jag mer i samma ämne. |
|||
Hjälp med att tolka resultat / balansrapport
Hej! |
|||
att öppna en butikHejsan, jag ska nu till vintern öppna en tv-spels butik, och jag undrar vad detta kan komma att kosta? om det kanske är någon som har gjort något l... Kategori: Inköp |
|||
moms vid importOm jag importerar en vara som går igenom tullen så kommer inte momsen automatiskt. Kan jag bokföra denna vara utan moms för att sedan betala in full m... |
|||
Inköp av bil till AB
Hej |
|||
Sponsring?
Hej, |
|||
Bokföring Bifirma - Hur göra??
Hej! :cheer: |
|||