Prenumerera
Ekonomi
Bokföra gruppförsäkring
Hej, |
|||
Verifikation - bokföringsdatum eller transaktionsdatum?
När jag printar en verifikation(transaktionsdetaljer) från Swedbank så finns det med bokföringsdatum samt transaktionsdatum. |
|||
Bokföra på enklaste vis?
Hej! |
|||
Har köpt saker på företaget, hur gör jag?
Hej, |
|||
Import från Kina
Jag är otrolig sugen på att börja importera varor från Kina och har hittat massa som jag kan tänka mig att köpa via Alibaba. Kategori: Inköp |
|||
Bokföring av aktiekapital - Datum?
Jag har en riktigt klurig verifikation. Att kontera den är inga problem men jag har problem med att välja rätt datum för den. |
|||
Kvitta kundfaktura mot leverantörsfaktura
Hej |
|||
Bokföra inköp av tjänst
Har utfört ett jobb och tog hjälp av en annan firma. |
|||
Bokföringsmässig skillnad från AB till EF?Har bokfört i mitt AB under många år, via Visma SPCS,, sitter och lusläser lite skillnader bokföringsmässigt,, verkar med vanan i hand *skratt* vara l... |
|||
Smartast att starta 1/1 2012?Hej, ny här..har drivit AB i 23 år, men nu gått vidare och kommer starta en verksamhet från hemmet som jag både filat och fuskat med lite vid sidan om... |
|||
Köp av AB (aktienköp)
Hej! |
|||
RäkenskapsårJag är i behov av att registrera ett AB nu så fort som möjligt för att kunna skriva lite avtal + lite annat. Men sedan kommer jag inte komma igång ver... |
|||
Bokföra moms enskild firma
Hej, |
|||
Hur bokför jag inköp av varor som jag ska hyra ut?
Jag ska starta upp en liten enskild firma som hyr ut kläder och undrar hur jag ska bokföra detta o vilka konton jag ska använda mig av? |
|||
hur bokföra överförd tjänstepension?
Hej, jag har ett relativt nystartat ab där jag sparar lite i en tjänstepensionsförsäkring som är nystartad av bolaget. |
|||
Bor i USA, verksam i Sverige - moms på inköp?Som rubriken antyder är jag bosatt i USA men har uppdrag i Sverige i min enskilda firma. Hur bokför jag inköp av t.ex. förbrukningsmaterial och invent... |
|||
Skuld till utländsk leverantör
Snabba råd eftersökes. Kategori: Inköp |
|||
Har ett aktiebolag, ska starta enskild firma.
Hej! |
|||
Hur bokföra debiterad preliminärskatt?
Hur ska jag bokföra debiterad preliminärskatt i ett aktiebolag? Kan man göra så här: |
|||
Får kassan vara minus i bokföringen under året?
Hej, |
|||