Prenumerera
Ekonomi
Hur bokför jag inköp av varor som jag ska hyra ut?
Jag ska starta upp en liten enskild firma som hyr ut kläder och undrar hur jag ska bokföra detta o vilka konton jag ska använda mig av? |
|||
hur bokföra överförd tjänstepension?
Hej, jag har ett relativt nystartat ab där jag sparar lite i en tjänstepensionsförsäkring som är nystartad av bolaget. |
|||
Bor i USA, verksam i Sverige - moms på inköp?Som rubriken antyder är jag bosatt i USA men har uppdrag i Sverige i min enskilda firma. Hur bokför jag inköp av t.ex. förbrukningsmaterial och invent... |
|||
Skuld till utländsk leverantör
Snabba råd eftersökes. Kategori: Inköp |
|||
Har ett aktiebolag, ska starta enskild firma.
Hej! |
|||
Gratis tips om bokföring, bokslut och redovisningHär har vi samlat en rad länkar till tips, böcker och andra artiklar som underlättar vid löpande bokföring, årsbokslut, skatter, moms och annat sånt s... |
|||
Hur bokföra debiterad preliminärskatt?
Hur ska jag bokföra debiterad preliminärskatt i ett aktiebolag? Kan man göra så här: |
|||
Får kassan vara minus i bokföringen under året?
Hej, |
|||
Hitta lokala tillverkare av en produkt..
Hejsan! Kategori: Inköp |
|||
Avstäming mot bankkonto, ett måste?Finns det någon regel som säger att man måste stämma av bankkontot mot bokföringen varje månad i en enskild firma resp aktiebolag? Eller är detta bara... |
|||
Frågor om bildande av Aktiebolag
Hej! |
|||
Bokföring av månadsförsäljning
Hej! |
|||
Spara förlust i EF
Hej! |
|||
Köra vidare på EF eller starta AB?Jag har kört firma nu i drygt ett år och börjar räkna på vad som händer vid bokslutet vid årsskiftet. Och det verkar som om jag åker på en hel del ska... |
|||
Representation
Tänkte kolla hur jag ska bokföra en middag med tre kunder, en anställd och mig själv. |
|||
Köpa tjänst av privatperson??
HejHej! 🙂 Kategori: Inköp |
|||
Hur bokförs inköp av surfplatta?Japp, frågan är enkel. Misstänker att 5410 Förbrukningsinventarier är ett bra alternativ? Vad säger ni andra? |
|||
Investerare i riktigt bra projekt.
Hej! Kategori: Finansiering, Riskkapital och Bidrag |
|||
Adress och skatteavdragJag hade eget klinikrum på en adress 1 dag per vecka, var anställd på en annan 4 dagar och har kontor hemma. Nu kör jag eget 1 dag i veckan där jag är... |
|||
fråga angående skatt och moms
Jag har precis startat företag. Har lite frågor om skatten. |
|||