Prenumerera Ekonomi
Flera småutgifter på en verifikationJag kommer i min nystartade verksamhet ha många småutgifter. Jag undrar därför om jag för enkelhetens skull kan lägga ihop flera kvitton och skapa en... |
|||
Hjälp, Köpa bilen i EF?
Hej, Kategori: Inköp |
|||
bokföring och skattedeklaration stämmer inte
Hej, jag har köpt in varor från England och uppgett mitt VAT-nummer så leverantören har inte lagt på någon moms. Det bokförde jag så här: |
|||
Flera EF/HB/KB till ett AB. Apportegendom?
Vi är några företag/personer inom samma verksamhetsområde |
|||
Starta AB men har ingen styrelsesuppleant?Om man ska starta AB men egentligen bara har sig själv, hur ska man lösa det här med att ha två personer i styrelsen alternativt en i styrelsen och en... |
|||
Förening för enskilda firmor?
För drygt ett halvår sen gick jag på en "starta eget" kurs i lite drygt en månad. |
|||
verifikationsserier mm
Hej, |
|||
Övertag av lager från annat företag m.m
Hej på er! Kategori: Inköp |
|||
Bokföring av EMS-försändelse från utlandet
Har beställt varor utanför EU, skönhetsprodukter. 0% tullavgift. |
|||
Starta AB - kan jag gå tillväga såhär?
Hej! |
|||
Låta en av delägarna ta ut lön i ett HB
Vi är tre kompanjoner som nyligen startade ett HB. |
|||
Bokslut hur bokföra kundfordringar, lev.skulder?
Hej! |
|||
Bokföra elJag driver en enskild firma och har, tillsammans med tre andra företagare en verksamhet med uppfödning av får. Till denna uppfödning åtgår det viss mä... |
|||
Egen insättning
Jag är ung och totalt nybörjare, en fråga. |
|||
Bokföring återbetalning egenavgifter?En antagligen mycket enkel fråga men - hur bokför man återbetalning av egenavgifter och skatt? Jag hade betalat in för mycket förra året och fick till... |
|||
Bilda Aktiebolag skatteskuld
Hej Forumet |
|||
Privata utlägg och fakturering
Hej, |
|||
Återbetalning av fakturalös giroinbetalning
Hej alla ädla företagare och bokföringskunnare! |
|||
Bankgiro till allkonto? 1930 eller 1940?Jag har en enskild firma och just nu använder jag mig av ett bankkonto hos Handelsbanken. Detta är ett allkonto som jag använde som ett vanligt konto... |
|||
Frågor - ansökan om F-skatt, expansionsfond m.m.
Hej! |
|||