Prenumerera Ekonomi
bokföra utan kvitto
en anstälda har köpt kontorsmaterial med företagets bankkort och tappat kvitton. |
|||
Uttag av egna varor, ett gissel av dess like.
Hur sköter ni uttag av varor? |
|||
Lågbeskattad aktieutdelning och ny delägare.
Startade före årskiftet ett nytt AB, helägt av mig, med räkenskapsår = kalenderår. |
|||
Skatt uthyrning av villaHej I dagsläget hyr jag ut en villa till 4 personer för ett fast pris på 8000 per/månad, då ingår vatten/el och sophämtning. Vinsten är minimal då elr... |
|||
Fungerar detta upplägget ? EF-AB ?
Hej |
|||
Har jag tänkt rätt här?
1. Bakgrund |
|||
Bokföra "överbetalning"För ett tag sedan skickade jag en faktura till en privatkund på 2000kr. När jag kollade bg-kontot hade kunden betalat in 2900kr och jag trodde att han... |
|||
RevisionVad innebär en revision av ett företag? |
|||
Hur bokför jag privata lån
Hej! |
|||
Räknar jag rätt på skatten? (delat spreadsheet)
Hej, |
|||
avskrivning
Hej |
|||
Eget Företag som plåtslagare
Hej! |
|||
Bokföra tillgodokvitton
Hej! |
|||
Bokföra avbetalningsköp utan handpenningBokför man ett avbetalningsköp, där ingen handpenning läggs vid köp på samma sätt som med handpenning vid köpet? Dvs Kan jag dra av hela momsbeloppet... |
|||
avskrivning årsbokslut
Hej alla, |
|||
Vem betalar parkeringsboten?Företagsbilen (obs! ej tjänstebil) har fått en parkeringsbot. Vem betalar - företaget eller föraren? Och om företaget kan betala - hur bokförs detta?<... |
|||
BilersättningJag har nyligen startat enskild firma och undrar lite över bilavdrag. Hur fungerar det om jag äger bilen privat och vill ha ersättning med 18,50 per m... |
|||
Sålt inventarie hur göra med bokföringen...
Bokföringsmässigt värde efter avskrivningar är 26000:- |
|||
Hur räkna ut sociala avgifter?
Har en nystartad enskild firma, så jag är lite grön på eget företagande och har dessutom fått totalt hjärnsläpp känns det som. |
|||
Hyra lokal av mig själv
Jag har ett importföretag som jag driver som handelsbolag, hyr sedan en butikslokal där jag säljer mina varor. |
|||