Prenumerera Ekonomi
Nnummer på räntefakturorJag undrar om man inte kan ha samma fakturanummer + R 1 på första, R 2 på andra etc på räntefakturan som på fakturerar räntan på för att lättare själv... |
|||
Överföra vinst från EF till AB?
Funderar på att starta AB i år. Skulle vilja föra över en del av årets vinst till det ABet, går det? |
|||
Eget AB, friskvård samt utbildning
Hej, |
|||
GuldförsäljningHar funderat lite över vart alla dessa guldföretag som poppat upp på sistone säljer sitt guld? tex smsguld, 365guld.se etc. Till vem kan de sälja till... Kategori: Inköp |
|||
Bokföringstips för små- och medelstora företag.Här finns massa tips om bokföring, bokslut och deklaration för di... |
|||
Bokföringsprogram till HandelsbolagVilket bokföringsprogram föredrar ni till ett Handelsbolag? Har själv tänkt mig VISMA Administration 200 (500 och uppåt behövs inte i vårt fall) men d... |
|||
Hjälp med ändring i bokföring från föregående årUnder 2010 köpte jag en jordbruksfastighet som precis hade avstyckats. Eftersom det inte fanns några taxeringsvärden på fastigheten så fick jag, (efte... |
|||
Hur bokför man matsvinn?Har en mobil korvvagn och undrar hur man bokför när man blir tvungen att slänga mat som inte blivit såld, och hur man bokför mat som man äter själv om... |
|||
Nummerordning på verifikationerSka man lägga alla verifikationer i följd efter datum när man lämnar in dem till bokföringsbyrån eller ska man dela upp dem i inkomster och utgifter?... |
|||
Hitta grossister och importörer för billiga mössor
Hej, Kategori: Inköp |
|||
När gör skv revision?
Hej! |
|||
Ränta på skattekonto
Har några tusen över på skattekonto och varje månad får jag ca 100 kr i ränta,hur bokför jag den? Har EF. |
|||
Bokföring av löneutbetalning.Jag försöker göra vår första löneutbetalning, har jag missat nåt? Det är ett AB, med en anställd! Just delen "förändring semesterlöneskuld" känner jag... |
|||
d/ Kategori: Inköp |
|||
Filial eller enskild näringsverksamhet?
Hej, har en fråga. |
|||
Dotterbolag eller nytt ABÄger idag som privatperson till 100 % ett AB där jag själv är anställd. Konsultverksamhet som fritidssysselsättning. Omsättning första året 1,3 milj.... |
|||
Starta dec 2011 inga intäkter -utdelning 2012?Om jag startar AB dec 2011. Inga uppdrag/intäkter endast lite kostnader under dec. Antar sen att jag måste ha ett förkortat räkenskapsår och göra boks... |
|||
Hitta fairtrade grossist!Visste inte riktigt i vilken kategori jag skulle posta tråden, så testar här. Söker nämligen grossister till fairtrade tanktops för både kvinnor och m... Kategori: Inköp |
|||
Spara underlag? Arkivera direkt?Jag redovisar åt ett taxi företag. Varje dag körs bilen två pass. Detta innebär att verifikationen är dels kontantkvitton och kundkrediter samt en sam... |
|||
Hjälp med att Moms, E-Butik, Hobbyverksamhet
Hej |
|||