Senaste inläggen
Kan man ”tillgodo” räkna sig inkomst i väntan på F-skatten skall gå igenom?
Kan man ”tillgodo” räkna sig inkomst i väntan på F-skatten skall gå igenom? Kategori: Allmänt |
|||
Webshop - val och kval och migrering
För närvarande har jag en lösning från Mamut där webshopen är integrerad med bokföring. Det funkar bra men jag känner att bokföringen inte är min starka sida - det tar allt för mycket tid och när det är dags för bokslut hittar alltid revisorn bokningar som skulle gjorts på ett annat sätt. Kategori: E-handel |
|||
Hur skall jag marknadsföra mig?
Hej allihopa! Kategori: Försäljning och Marknadsföring |
|||
30-100 tusen för funktioner till hemsidan?
Hej alla. Kategori: Inköp |
|||
Luxuryontime Söker medarbetare
Luxuryontime ska nu expandera till sverige och andra Eu länder. Kategori: Söker/eftersöker |
|||
E-butik kopplat till bokföringen/bokföringsprogram
Hej hej
Kategori:
E-handel
|
|||
Bidleaders.se
Bidleaders.se auktionens verkställande direktörer har flytt till Thailand i gömmä från finska polisen. Det är inte vis att delta i de här auktionen inte längre. Där är inte garantie att biddare vill ha produkten som de har "köpat". Också om polisen vill ha dom web sidorna stängd, alla öppna auktionen har varit olönsam. Kategori: Nyheter |
|||
Registrera bolag tid?
Jag och en kompis har skickat in våra papper till bolagsverket om att starta vårt handelsbolag, vi betalade även in en avgift på 1000 kr i regtistreringsavgift. de var för ca 2 veckor sen Kategori: Allmänt |
|||
Företagare tips - Deklaration 2010
Här på skatteverkets hemsida hittar du flera bra länkar och hjälpmedel till din deklaration 2010 |
|||
Vilken lag gäller vid näthandel
Har ett litet problem som jag skulle vilja få hjälp med. |
|||
Organisering av bokföring, hur gör ni?
Är väldigt nyfiken på hur ni gör med er bokföring, eller rättare sagt, hur ni organiserar upp den. |
|||
Hur blir det med allmänna pensionen vid eget företag?
När man är anställd hos någon så blir ju sociala avgifter (och den allmänna pensionen) inbetald automatiskt. Kategori: Allmänt |
|||
Småföretagen spänner musklerna i upphandlingar
Har följt flera artiklar i bland annat Computer Sweden hur svårt det är för mindre företag att kvalificera sig för ramavtal och offentliga upphandlingar. Detta snedvrider konkurrensen. Kategori: Försäljning och Marknadsföring |
|||
Lediga kontorsplatser i city
Westmark Information har flyttat till nya lokaler på Kungsgatan, med utsikt över Hötorget och Konserthuset. Vi är en kommunikationsbyrå som arbetar med strategisk kommunikation och vi har nu tre lediga kontorsplatser att hyra ut till dig/er som jobbar med design, webb, skrivarbete, marknadsföring eller annan konsultverksamhet. Se bifogad PDF.
Kategori:
Söker/eftersöker
|
|||
kostnad för mobilsamtal?
Tjena! |
|||
Man kan väl inte bli tvingad att byta bolagsform från enskild firma?
Som det ser ut kommer jag äntligen kunna få igång mitt företag till sommaren/hösten. 😃 Kategori: Allmänt |
|||
Hur räkna ut skatten per månad
Hej! |
|||
Dröjsmålsränta - Vad gäller?
Vad gäller vid dröjsmålsränta? Finns det några bestämda lagar som reglerar hur mycket man får ta ut och vad ligger en vanlig dröjsmålsränta på? |
|||
Kritik av hemsida
Hej alla. Kategori: Feedback |
|||
Moms vid försäljning av presentkort???
Vet någon vad som gäller när man säljer ett presentkort? Ska momsen bokföras/betalas då kortet säljs eller då kortet lämnas in? |
|||