Senaste inläggen
Utbildning egen företagare/entreprenörGick ut gymnasiet för ett år sen och har sen dess jobbat på ett halv kasst jobb och har ni kommit underfund med att jag vill bli egen företagare/entreprenör. Funderar nu på att börja plugga på högskola/universitet på någon relevant utbildning inom detta område. Men har hört att en del jag pratat med tycker att jag iställer ska testa vingarna redan... Kategori: Allmänt |
|||
företagande föräldrar sökes!
Hej! Kategori: Söker/eftersöker |
|||
Skita i preliminär självdeklarationHalloj, jag har nyligen startat ett företag (HB) och sitter med den preliminära självdeklarationen. Det är en lagom rolig gissningslek... Kan man inte bara skita i att skicka in den preliminära självdeklarationen eller kommer SKV höra av sig efter ett tag och börja gnälla då? Tänkte det kan vara värt att kolla iaf ;). I mitt fall handlar det inte... |
|||
Hjälp med Kapital,
Hej, Kategori: Finansiering, Riskkapital och Bidrag |
|||
Fem myror är. . .
Osäker på vart jag ska posta detta men ni brukar hålla ordning så jag tar en chans. Kategori: Chef, Ledarskap och Coachning |
|||
Pengar över
Nystartad enskild firma. |
|||
Förlängt Räkenskapsår.
Hej allihopa. |
|||
Fått en ICA kasse med saker att bokföra åt kompis med enskild firma
Ja som överskriften säger, jag fick idag en ica kasse med kvitton för jan-mar 2008 som han vill ha hjälp med. |
|||
Söker duktig designer för uppdrag
Hej, jag söker en duktig designer som är van webbdesigner. Uppdraget är att stila en webbshop som är färdigkonstruerad i funktion, men inte design. Uppdragets längd är beräknad till cirka 1 arbetsdag. Kategori: Söker/eftersöker |
|||
Bevis på Export - mindre summor!
Hej, Kategori: Företagande över gränserna |
|||
SKVför att inte återupprepa mig så har vi här en särskild länk där man kan ta upp SKV-relaterade dumheter. Kan det även finnas de som har svaren???????? |
|||
Sommarpersonal under 18 år?
Det verkar finnas många som "vet hur det ligger till" men jag hittar inget om det så jag försöker här. Hoppas jag la det i rätt forumdel. |
|||
Hur göra med begagnad invetntarie?
Vi har köpt en begagnad autoklav, steriliseringsapparat, för 18000 kronor. (Nypris ca 40000 kr). Den förre ägaren har skrivit av den helt och hållet i sitt företag. Nu funderar jag över om jag också behöver skriva av den på x antal år eller om jag kan dra av summan direkt eftersom den redan är avskriven en gång... |
|||
förbrukningsinventarie eller inte...
Hej! |
|||
webshop
hej! |
|||
Vilken företagsform passar min situation?
Hej! |
|||
Vårt namn "snott"
Hej på er! |
|||
Dela på butiken......
Jag vet inte mycket om att driva företag, men tanken har alltid funnits där att det vore kul. |
|||
Bokföra biobiljetter,
Hej, |
|||
HJÄLP med dator!
Hej! Kategori: Inköp |
|||