Senaste inläggen

Grafikstudio.se söker programmerare, säljare, grafisk designer

Nedan finns de tjänster som vi för tillfället har utannonserade.

Programmerare
Vi ser att du som söker tjänsten har erfarenhet och/eller kunskap inom flera av dessa områden: HTML, XHTML, PHP, ASP, Java, MySQL samt CSS.

Majoriteten av våra deadlines kommer vara relativt korta. Men vissa kommer sträcka sig över en längre perio...

Kategori: Söker/eftersöker

Vad gör man när kvitton/fakturor ej stämmer med moms?

Har fått kvitton framförallt med fel momssats alternativt felräknat, även ett kvitto där det stod en moms på kvittot och en annan på kontokortskvittot.

Har jag rätt att ändra själv direkt när jag konterar?

Kategori: Bokföring forum, Skatter och Företagsformer

Deklaration - jag har inte gjort något!

Jag avregistrerade min enskilda firma i mars -07 och har inte gjort något alls under -07 (såg till att göra de sista försäljningarna i slutet av -06).

Iom detta tänkte jag slippa deklarera hos någon särskild, eftersom vi deklarerade utifrån att jag skulle lägga ned verksamheten sist vi deklarerade.. Men - vad gör jag nu då!? Jag har försökt...

Så vill småföretagarna skapa tillväxt i Sverige

"Ta bort de så kallade 3:12-reglerna, luckra upp arbetsrätten, genomför regelförenklingar och öppna vårdsektorn för privata initiativ. På så sätt får vi fler och växande företag i Sverige. Men framför allt handlar det om att attityden till företagande måste förändras. Det anser företagarna i Svenskt Näringslivs SME-kommitté, som är ett rådgivand...

Kategori: Nyheter

Projektfinansiering?

Hej,

Jag och mina partners söker finansiering till ett Byggnads projekt.
Vi har en unik Eko profil och en mycket lönsamt kalkyl med snabb exit, detta borde vara intressant eller?

Jag vet hur man gör vid riskkapital men har någon erfarenhet vid just investering i specifika projekt?

Mvh

Marcus
Marcus Brännerud: He...

Kategori: Finansiering, Riskkapital och Bidrag

Sälja färdigbyggda datorer?

Hejsan allihopa, jag skulle hemskt gärna vilja starta ett eget företag (fastän jag bara är 16 år), och varför? jo för jag har ambitioner 😃.  jag hade tänkt sälja färdigbyggda datorer online, delarna till datorerna hade jag tänkt köpa in och sätta ihop själv då jag kan sånt, lokalen för byggandet ska vara hemma hos mig åtminstonde i början och...

Kategori: Affärsidéer

Företag m inriktning föräldrar o småbarn?

Hej!

Nyföretagare som önskar komma i kontakt m företagare som inriktar sig på småbarn o deras föräldrar i storsthlm.

Syfte? Samarbete för bättre lönsamhet! Är du idag företagare el planerar du att starta, maila mig så berätta om ditt företag så berättar jag mer om min affärsidé

Mvh Cecilia Aldestam

Kategori: Söker/eftersöker

Reklamkort

Jag driver http://www.reklamkort.se och nu skulle jag vilja ha lite tips på hur VI skall marknadsföra oss.

Att dela ut kort på stan är troligtvis inte någon bra lösning för B2B, så har ni några tips om hu vi kan marknadsföra oss?

Tjänsten riktar sig till företag som vill nå ut till privatpersoner.

Kategori: Försäljning och Marknadsföring

Grupp, företagsresor och konferensresor...

Hej!
Håller långsamt men säkert på att starta upp ett företag som arrangerar grupp, kickoff, och konferensresor åt svenska företag i Italien..

Vi skulle behöva knyta lite kontakter i Sverige för att kunna marknadsföra oss?
Tips på var vi kan annonsera(nätet,tidningar)?
Resebyråer som eventuellt är intresserad av att sälja våra fär...

Företags- och kundtidningar

Hej och tack för ett bra forum!

Jag funderar på att starta upp en verksamhet där jag gör företags- och kundtidningar. Jag jobbar idag som skribent för olika tidningar och webbsidor och vill verkligen köra igång en egen verksamhet. Jag har dock ingen erfarenhet från den företagstidningar och därför tonvis med frågor. Förhoppningsvis kanske nå...

Hur besvarar man denna?

Hej,

Läste en fråga på aftonbladet.se...

Blir din nästa bil en Volvo eller Saab?
Ja.  Nej.   

:OMG  :LOOOL

Kategori: Off Topic

Kontering av Överlåtelse, hur gör man?

Hej!
Hur ska man kontera en överlåtelse? Har både varor och inventarier att sälja.

Tänkte att bara kontera checkonto mot försäljning av varor (momsfri) och inventarier. Men såg att inventarier blev minus. Verkar vi sålde den för mer ön vad den var värt 😃 Ska det inte nollställs på något sätt?

ta bort inlägg!

ta bort inlägg!

Kategori: E-handel

Ny laptop - Vad är viktigt?

Hej!

Jag ska köpa en ny laptop men har inte riktigt koll på vad jag ska kika efter.
Jag använder Photoshop, dreamweaver, words, outlook, msn, m.m. och alla på en och samma gång.

Vad är viktigt att kolla efter så att min dator inte laggar. Ram-minnet vet jag men vad är Cache-minnet för något? Vilket är viktigast, Cache eller Ram?

Kategori: Inköp

Dubbel moms?!

Hejsan alla!

Jag funderar på att börja importera från bl.a. Thailand, alltså endast länder utanför EG. Men en sak förstår jag inte. När mina varor anländer till sverige så får jag ju betala moms och tullavgifter. Men vad händer med momsen som jag betalat i landet som jag importerar från?
Det kan väl inte vara så tokigt att varorna klassas...

Kategori: Företagande över gränserna

Räkna framtida intäkter

Jag undrar hur man "vet" att en affärside är värd de pengar man tänker investera på projektet ? Kan man igentligen räkna till sig något sådant eller är det mycket tur här som spelar någon roll?

Kategori: Allmänt

någon som har idé på verksamhet?

Hejsan!.

Jag har försökt att komma på nån verksamhet nu i ca ett år , men har inte kommit på något vidare bra :/

hoppades på att nån av er kunde hjälpa mig att komma på nån verksamhet som inte kräver så vidare stor budget men endå lönsam, ska kanske inte ha det som heltids jobb.

Tack på förhand! och suveränt forum föresten 🙂 

Vill leta upp alla företag som använder en viss produkt, men hur ?

Hej,

Vill först säga tack för en riktigt bra forum med många kompententa individer. Det finns mkt att läsa!

Till min fråga undrar jag kort och gott hur man får reda på hur man ska gå till väga om man vill leta upp alla företag (i sverige främst men även hela skandinavien) som oftast använder sig av en viss produkt samt vilka  distribi...

Kategori: Allmänt

Rättigheter till filmmatrial

Jag hade tänkt skapa en kort reklamfilm om en viss sport som jag ska använda på en hemsida 🙂

Men jag kan inte filma detta själv och har inte heller pengar till att anlita någon annan att göra det. Det är alldeles för omfattande. Men finns det egentligen något sorts filmmatrial man får återanvända/redigera utan några konstnader? T ex sak...

Kategori: Juridik forum, affärsjuridik, företagsjuridik

Bokföra avdrag för arbetsrum i egen bostad

Hur bokför man schablonavdraget för arbetsrum i egen bostad? Eller är det nåt avdrag man bara ska fylla i någonstans i deklarationen utan att ta upp det i bokföringen?