Observera: Inlägg i forumet publiceras omedelbart utan redaktionell förhandsgranskning. De omfattas därför inte av utgivningsbeviset för Företagande.se. Redaktionen kan i efterhand granska och moderera inlägg, men du som skribent ansvarar själv för innehållet.

Senast uppdaterad för 18 år sedan
Nykomling
10

Allmänna avdrag, underskott vid nystartat företag


Hej,
Jag tänlker sätta min förlust på min enskilda firma som allmänna avdrag, R45 på NE, ruta 45 i INK.
Då blir mitt resultat 0 kr.
Hur bokför jag det här?
Jag har ju i bokföringsprogrammet en förlust på X antal kr.
Ska man bokföra förra årets förlust? Den tömde jag ju mot Eget kapital förra året. Så den borde ju inte finnas med längre, bara i deklarationen men inte i bokföringen. Har jag fel?

Jag behöver hjälp med detta, för jag har redan deklarerat men blev alldeles fundersam när jag skulle tömma konto 2011-2019 mot 2010. 2019 är ju förlusten. Den borde vara 0 kr. Vilket motkonto ska jag använda?  :blink

Svara mig så fort någon kan, så jag hinner ändra.
Tack för all hjälp.
Hälsningar Stina
Vill du delta i diskussionen?

Logga in eller registrera dig för att skriva inlägg och delta i diskussioner.