Senaste inläggen
Lokal i Göteborg Överlåtes!
[color=blue]Hej och tack för ett bra forum, Jag är ny här på forumet och hoppas ni har överseende ifall jag postar fel![/color] Kategori: Till salu |
|||
Köpa och sälja begagnade saker
Funderar på starta upp en verksamhet skulle innefatta köpande och säljande av begagnade produkter både från/till privatpersoner och företag. Vill inte gå in på vad det är i detalj jag kommer syssla med ännu. Men har lite funderingar angående det här med köp och försäljning av begagnade produkter. Kategori: Affärsidéer |
|||
Frågor om start av företag, vad gäller?
Så sitter man här med papperna i handen, ÄNTLIGEN! 😃 Kategori: Allmänt |
|||
Domäner till salu
prez.se
Kategori:
Till salu
|
|||
Var finns mest annorlunda copyright-lagstiftningen?När man semestrar i Thailand brukar man kunna köpa "pirat"-kopierade filmer och datorspel helt öppet. Är det också helt lagligt där? Även Kina är ju kända för att köra över immaterialrättigheter som är registerade i västerlandet, framför allt då patent/mönsterskydd. Stämmer myten om att copyright inte alls gäller i länder såsom Kina, Thailand m.fl.... |
|||
Ingående moms vid import (Schweiz) utan tull
Hej! |
|||
Köpa befintlig nattklubb?Det finns nu i min gamla hemstad en nattklubb med tillhörande festvåning ute på marknaden. Inköpspriset är förvånandsvärt lågt (500 000skr) och staden har ett livligt nattliv samt personer i rätt ålder som turligt nog har alldeles för mkt pengar att spendera. Festvåningen har 100+ platser och kan med fördel hyras ut till Bröllopsfester/diverse kal... Kategori: Affärsidéer |
|||
Hur värdera en domän?
Har tankar på att för första gången köpa en domän och starta upp en verksamhet på den. Men eftersom jag inte är så insatt i domän handeln så skulle jag behöva lite hjälp med hur man värderar ett domännamn. Kategori: E-handel |
|||
Bokföra värde på webbsite och domäner
Hur skall man bokföra värdet på en webbshop? samt tillhörande domäner. jag har hört nånstans att värdet på en webbshop blir vinsten x 6 per år? |
|||
Nästa vecka smäller det! =)
Så var det bestämt, mycket funderingar fram och tillbaka... Kategori: Allmänt |
|||
Vad får jag kvar när moms och skatt är dragen?
Mera frågor som jag hoppas någon kan svara på 🙂 |
|||
importera från företag inom EU som inte drar av VAT
Hallå på er! Helt ny här på forumet, är i startgroparna att öppna ett mindre företag baserat på nätauktioner. Ska bara ha det som sidoinkomst då jag studerar, men tycker också att det verkar hemskt intressant att driva eget! |
|||
kontering
Nu behöver jag hjälp med kontering av leverantörskulder och kundfodringar. |
|||
Söker Annonssäljare
Chrissales söker flera frilans annonssäljare till Tidningen Nyhetspalatset-reser och till internetforumet www.NyhetsPalatset.com. Kategori: Söker/eftersöker |
|||
Bilen - Avdrag - vad kan jag göra ?
Nu är jag på G med att summera min kör journal här rtfm och undrar lite om någon har några tips på vad rätt för avdrag jag har. |
|||
Bokföring av utlägg för kundsräkning
Har en fråga angående bokföring av utlägg för kunds räkning. |
|||
Inlänkar
Hej! Kategori: E-handel |
|||
Tolkning av omsatt i sverige eller utlandet
Hej! Kategori: Företagande över gränserna |
|||
konsultuppdrag i utlandet - hård eller mjuk timfakturering?
hej, Kategori: Allmänt |
|||
Hur startar man?
Hej allihopa! Kategori: E-handel |
|||