Senaste inläggen
Styling av bilar
Jag jobbar idag på ett företag som sysslar med försäljning, Kategori: Söker/eftersöker |
|||
Arbetastagare utomlands?
Hejsan. |
|||
Moms på faktureringsavgift
Hej! |
|||
Få tillbaka på momsen
När vi startade upp första verksamheten i vårt HB förra sommaren gick det helt okej varje månad och vi betalade därför snällt in en massa moms varje månad. |
|||
Vill du vara med och starta ett hvb hem i Värmland?
Hej Kategori: Allmänt |
|||
Avstämning av kontantkassa
Hej igen, jo det gäller min spel/tobaksbutik som jag skrev om här -> http://www.foretagande.se/component/option,com_smf/Itemid,10011/topic,3895.0/ |
|||
"Egen" produkt för tillverkning i Asien?
Jag har nu ett tag gjort lite research på en produkt jag vill ta fram för att sedan sälja in till dagligvaruhandeln. Jag har fått god respons från inkubatorer, etc. Kategori: Inköp |
|||
Ej inbetald moms som skuld!När man betalar in moms varje månad så blir ju novembers o decembers moms en skuld till staten som förs in på B14 på NE. Kan en tidigare missad inbetalning av moms (septembers moms) oxå föras in här eller hur ska man annars göra då man har missat en momsinbetalning? |
|||
Hur bokföra försenad pensionspremie
Undrar hur man ska bokföra en pensionspremie som dras den 28 december från ett bankonto men som bokförs 2 januari hos försäkringsbolaget. I och med detta kan man inte dra av premien i deklarationen så hur ska man då bokföra det? |
|||
AnnonssystemVilka annonssystem för internet kan ni rekommendera och varför? Kategori: Finansiering, Riskkapital och Bidrag |
|||
Rabatter man lämnar - bokföring av
Hej! |
|||
sälja egna robotar
Vad tror ni om denna affärside att sälja robotar samt komponenter till robotar ?. Kategori: Affärsidéer |
|||
kontoplan för atg/tobaksbutik
Hej underbart forum som jag varit en flitigare läsare till, dock aldrig registrerat mig då jag inte behövt hjälp. Nu behöver jag det äntligen och fler frågor lär ställas nu när man är igång. |
|||
Grundbok o Huvudbok i bokföring med dagboksblad!Har inte riktigt förstått vad det innebär med grundbok o huvudbok. Jag har endast 2 inteäkter varje månad o några få utgifter varje år. Förstår inte meningen med att först skriva någon slags kassabok (grundbok) o sedan in det i huvudboken. Jag använder mig utav dagboksblad. I de exempel som skattemyndigheten tar upp i "Bokföring, bokslut och deklar... |
|||
beräkna preliminär omsättning, skatt och moms, blir detta rätt?
förlåt om jag börjar bli tjatig. =( Kategori: Allmänt |
|||
köpa domännamn innan företagsstart, hur blir det med bokföring och ekonomi?
Håller på att starta upp eget företag, och ska skicka in ansökan om FA-skatt, momsregistrering och registrering hos bolagsverket idag. |
|||
Boföring o decimalproblem!
Detta är ju ett väldigt pyttigt spörsmål men i alla fall ett lite problem som jag upptäckte när jag skulle räkna ihop Eget Kapital, B10 alltså Summa tillgångar - Summa skulder. |
|||
Handelsbolag på två firmatecknare
Hej!Företagande.se |
|||
Månadsvis Moms i Deklarationen!
Bakgrund: |
|||
Loanland
Läste på http://di.se/Nyheter/?page=/Avdelningar/Artikel.aspx%3FArticleID%3D2008%255c05%255c09%255c283433%26sectionid%3DDinapengar om Loanland idag. Kategori: Off Topic |
|||