Senaste inläggen
Frågor om import, både inom och utanför EU
Är fortfarande i planeringsstadiet för att starta eget, men har tänkt att dra igång nu till sommaren/hösten. Kategori: Företagande över gränserna |
|||
E-bok - affärsidé / Undersökning
Hej! Kategori: Affärsidéer |
|||
E-bok - affärsidé
Hej! Kategori: Affärsidéer |
|||
Bokslut - sem.löneskuld
Jag sitter med bokslutet i mitt AB och undrar hur jag skja boka upp sem.löneskulden. |
|||
e-butik för kläder
Hej på er allihop! Kategori: Affärsidéer |
|||
Billigaste betalningslösningarna?raderat Kategori: E-handel |
|||
Yabot i ny kostym och för Europa
Pressmeddelande Kategori: Nyheter |
|||
Investera i fastigheter i USAJag har planer att tillsammans med släkt i USA köpa hus/fastigheter i USA för uthyrning till privatpersoner. Tack vare låg dollar och bostadsmarknadens nedgång kan man troligen göra köp som finansierar sig själva genom uthyrning. Lokalkännedom+banklån osv står släkten för. Det kommer startas ett amerikanskt bolag (LLC) per inköpt hus för hantering... Kategori: Affärsidéer |
|||
Videofoto/Stillbildsfoto/Redigering
Jag har jobbat ett tag som frilansfotograf inom stillbild och video samt redigering och har kunnat leva på det ca 4 år nu. Problemet har dock legat i att jag med A-skatt alltid haft problema att få tillräckligt med uppdrag. Kategori: Affärsidéer |
|||
Reseavdrag igen
Om man har enskild firma och bokför enl. kontantmetoden och skall dra av för tjänsteresor med egen bil, kan man göra så här? (Visma enskild firma) |
|||
shysstaC bokföringsprogram
Detta program är helt värdelöst... |
|||
frågor vid redovisning av deklaration
Hallå... som många andra som är förstaårs näringsidkare har jag lite frågor. |
|||
SPCS: Administration 500 vs Enskild Firma
Inköpt SPCS administration 500 för 3 månader sedan, var tänkt att jag skulle dra igång ett handelsbolag, men det blev enskild firma istället. |
|||
Fråga angående HB
Tänkte registrera ett HB under de kommande dagarna men det blir inte förrän om några månader som jag tänkte börja jobba med det, alltså gör jag inga affärer de första månaderna. Kategori: Affärsidéer |
|||
Modeaccessoarer i parti
Vi säljer smycken, sjalar, hårgrejor mm i parti. Kategori: Till salu |
|||
Representation
Har frågor om detta |
|||
Försäljningstillstånd?
Hej! Kategori: Allmänt |
|||
Lite förvirrad med utgående moms
Hej alla, Har du inte haft någon momspliktig försälning under året ska do skriva 0 kr (in Momsbilag... |
|||
Bokföring Med Visma egen firma
Jag är egen företagare och var dum nog att prova Visma Administration (alldeles för krångligt helt enkelt). |
|||
Fråga kring NE-blanketten
Hej, |
|||