Senaste inläggen
företagsförsäkring pris?
Ngn som vet hur mkt företagsförsäkring kan hamna på om det gäller en omsättning på 50-80 000 /år för en handelfirma? Kategori: Allmänt |
|||
Expeditionsavgift
Är det någon som vet vad momsen är på expeditionsavgiften? jag antar att det är 25%.. som på allt annat. Kategori: Allmänt |
|||
Häva avtal vid försenad tjänstJag blev försenad med leverans av hemsida till en privatperson (ca en vecka). När jag väl kunde leverera vägrade kunden ta emot sidan (pga av förseningen). Han vill prompt ha pengarna tillbaka på ett visst datum. Jag har gått med på det för jag blev lite skärrad och har faktiskt aldrig råkat ut för något liknande under mina 7 år med företaget. Det... |
|||
SEO för e-handlare
på Disruptive.nu pågår det en rätt stor diskussion kring SEO för e-handlare. Magnus Bråt och jag har skrivit ett inlägg tillsammans där vi diskuterar vad man kan göra med de skräpiga e-handelsystemen därute och lite andra tips. Ett ämne som engagerade tydligen. Kategori: E-handel |
|||
Låna på Almi?
Jag antar att man inte får mickrolån på almi när man har en betalninganmärkningar men om man startar ett ltd istället och söker ett företagslån. Är det bättre göra så då.? :nicka Kategori: Finansiering, Riskkapital och Bidrag |
|||
BetterGlobe - någon som känner till dem?
Hej, jag fick ett erbjudande av en företagare att vara med att gå med i BetterGlobe och betala för trädplantering. Man kan vara antingen "donator" eller "ambassador". Men jag hittar ingen annan information om det förutom på organisationens egen hemsida http://www.betterglobe.com/. Kategori: Allmänt |
|||
Försäkring. Vad är rimligt att betala? Erfarenheter bra dåligt
Jahapp nu är det dags för en ny fråga från mig. Ni brukar ge himla bra svar så jag chansar på att ni har en uppfattning om det här också. Kategori: Allmänt |
|||
Upphovsrätt - översättning av gammalt verk
Upphovsrätten gäller tills 70 år efter upphovsmannens dödsår. |
|||
Blivit erbjuden jobb utomlands/starta eget, ett par frågor.
Hej! Kategori: Allmänt |
|||
marknadsförings tips!!
Jag är ett litet reseföretag som idag (ej reggat än men snart) samarbetar med en semseterby i vimmerby rikitat mot familjer och grupper (föreningar) tanken är att jag ska bygga upp en samlings plats av resor som är nischat mot målgruppen som främst är familjer eller iaf barnvänligt! Kategori: Försäljning och Marknadsföring |
|||
Olika namn på domännamn och hemsida
Är det dumt att ha olika namn på domänet och hemsidan alltså en förkortning för att göra det ska bli lättare att skriva och komma ihåg!? tex istället för Per-Anders Resor så kanske jag skriver PAresor.. Kategori: Försäljning och Marknadsföring |
|||
Realistisk affärsidé?
Kategori: Allmänt |
|||
starta hemsida inan registrerad firma!?Jag behöver verkligen komma i gång och ordna med hemsidan men man behöver välja privat eller företag om man är företag så ska man ange momsnummer och sådant och det har jag ju inte än, kan jag då skriva det på mig som privat eller är det dumt? Kategori: Försäljning och Marknadsföring |
|||
Föra pengar till utlandet
Hejsan! Kategori: Företagande över gränserna |
|||
Kopplingsförbud i konkurrensrätten?Jag har hört att det ska finnas ett kopplingsförbud i konkurrensrätten och jag vill gärna veta vad det innebär. Jag har sökt på ordet "koppling" i konkurrenslagen (http://www.notisum.se/rnp/sls/lag/20080579.htm), men hittar inte något. Hur kommer det sig? Vi... |
|||
Affärside söker programmerare som kompanjon till något stort!
Tjena! Jag är en 29-årig civilekonom från Stockholm som söker en programmerare/ systemutvecklare för ett långvarigt samarbete. Kategori: Söker/eftersöker |
|||
Förvunnen redovisningskonsult
Vad gör man när ens redovisningskonsult "försvinner"? Dvs inte svarar på telefon eller mail. Årsbokslutet måste in och hon är som bortblåst... >🙁 Oerhört irriterande är det i alla fall. |
|||
OT - amerikanska fängelser
:o http://josefsson.net/artikelarkiv/91-vaelkommen-till-frihetens-land.html Kategori: Off Topic |
|||
Pris betalningar över internet
inlösenavtal med bank eller typ paypal (bank på internet) kostar 3% per transaktionsbelopp + 3kr / transaktion + 250kr månadavgift till transaktionspartern (inte bank, utan mellanhand mellan butik och bank som jag förstått det) Kategori: E-handel |
|||
Hjälp med namn på mitt företag!
Håller på att starta ett reseföretag som inriktar sig mot familjer samt grupper/föreningar av olika slag. Jag har hittils ett samarbete och förmedlar resor till en liten by i småland mitt i underbar natur. Kategori: Affärsidéer |
|||