Senaste inläggen

Snabbt webbdesign-uppdrag sökes

Efter lite långsiktiga uppdrag och en del byte i vår verksamhet skulle jag behöva något snabbt uppdrag (t.ex. en Wordpress-installation och layout över helgen).

Jag kan (X)HTML, CSS, PHP, MySQL, Wordpress, phpBB, bildbehandling, formgivning... foto i viss mån (beroende av typ). Jag har även utbildat inom dessa ämnen under lång tid parallellt...

Kategori: Till salu

Plats på PHP-kurs

Gå en distanskurs i grundläggand PHP på en månad - ta steget att börja skapa dynamiska webbplatser 🙂 Efter ett antal år som lärare i webbutveckling, design och PHP på distans åt skolsystemet, erbjuder vi nu företag uppdragsutbildningar. Vi har kursblogg på www.phpkurs.se och vår plattform finns på www.kurswebben.se/studera

På Kurswebben kan...

Marknadsföra butik i Göteborg.

Hej.

Har ett aktiebolag i vilket jag driver tre butiker. Det är obemannade solarium och i nov 2008 öppnade vi vår första butik i Göteborg.

Jag skulle vilja ha lite råd på marknadsföring? Hittills har vi testat lokaltidningen i området samt DR.

Har själv lite idéer som jag skulle vilja ha feedback på.

Har fått tag i e...

Kategori: Försäljning och Marknadsföring

Alternativt namn till Familjecoachen

Nedan vad jag vill med mitt företag:

Familjecoachen i Norr utvecklar och genomför samtal, föreläsningar och kurser för föräldrar som vill utveckla såväl sitt inre ledarskap som sitt föräldraskap samt för företag som har ett helhetsperspektiv på sina medarbetare. Familjecoachen förmedlar färdigheter som går att använda i alla relationer efte...

Kategori: Affärsidéer

CRT-skärmar skänkes i Sthlm

Tjena.

Är det någon som är intresserad av 8st IBM 19" crt-skärmar(tjockskärmar)

Vi har dem på Sankt Eriksgatan 63 i Stockholm. Fullt fungerande, inga skador.

Ring mig på 08-46505309 ifall det finns intresse.

Nätverkssida

Jag startade, lite på eget bevåg ;), en webbplats för en grupp i vårt företagsnätverk. Den finns på www.smaforetagargruppen.se

Den är ny men jag hoppas kunna öka på med innehåll från många så småningom - kanske inte bara företag utan också lokalpolitiker m.fl.. Sidan består av en Wordpressblogg och ett phpBB-forum.

Idéer till vidareu...

Kategori: Feedback

Statistik om företagande - en djungel av siffror

Entreprenörskap och företagande får allt mer utrymme inom såväl media och samhällsdebatt som forskning. Det råder stor enighet om att företagandet är en drivande kraft för tillväxt, ekonomisk utveckling och välfärd. Därför är behovet av bra företagsstatistik stort.

Hur många företag och företagare det finns i Sverige är inte helt lät...

Kategori: Allmänt

Hej Hjälp med domännamn...

Ska starta en e-butik med billiga utemöbler, som riktar sig till offentliga miljöer. Har ni några förslag?

Alla bra sidor är upptagna..

Snälla hjälp
MVH Magnus

Ny Kassalag

Det finns nu en sida som tar upp problemen.
www.ny-kassalag.se

Om ni har frågor kontakta mig.

Kategori: Nyheter

VARNING för "Quatro Invest"

Man blir medlem för bara 135 eur....sen "investerar" man några tusen SEK, sitter med ett löfte om snabbt växande pengar och på skärmen, efter inloggning, kan se hur det man satsat - fördubblas!.....spännande, inte sant?!

Några av mina vänner hoppas fortfarande på att kunna ta ut sina pengar från december månad!!!

TÄNK INNAN Ni tackar...

Kategori: E-handel

Revision eller inte?

Jag har fått en fråga som jag bollar vidare och hoppas att någon som jobbar som revisor (och kanske har erfarenhet av situationen) kan svara på.

Det gäller ett AB som enligt ägaren är konkursmässigt (större delen av aktiekapitalet förbrukat).

Årsredovisning tom 2008-08 ska in senast 2009-03-31 och innan dess så måste ju då revision (o...

Kategori: Bokföring forum, Skatter och Företagsformer

Patent

Hej

Jag undrar varför man ska ta patent på en uppfinning när det är så lätt att få ny patent på samma ide men med lite anorlunda design??
Nån som vet?

Låt oss anta följande :

Patent tages för manuell tandborste.

Nästa paten kan tas för eldriven tandborste....
Nästa patent kan tas för ergonomisk (bättre hand ta...

Kategori: Juridik forum, affärsjuridik, företagsjuridik

Påminnelsavgift uppräknad på fakturan?

Hej Alla
En liten fråga angående påminnelseavgift. Jag jobbar med SPCS och använder deras lagerdel, varför det förenklar att använda fakturering i SPCS också.
Problemet uppstår när man skickar ut påminnelser. Jag vill att påminnelsavgiften är uppräknad på den utskickade fakturan. I SPCS är arbetssättet att man när fakturan så småningom betala...

Ombildning av enskild firma, vinstfördelning

Har funderingar på att ombilda min enskilda firma till ett HB och dela ägarskapet med min hustru. Syftet är att dra ner min inkomst och öka hennes. Är det någon som kan ha synpunkter på hur vi avtalar om att fördela vinsten? Låt oss säga att jag jobbar 95% och tar 5% av vinsten, är det okej?

Dela ut egna reklamblad i brevinkast sjäv?

Har i jämna mellanrum sett olika pizzarestaurangers egna personal dela ut reklamblad via brevinkastet, dvs utan mha posten.
Jag har funderat lite på att göra samma sak, men är det lagligt? Låter som SPAM, då detta med SPAM är  olagligt.

Kategori: Försäljning och Marknadsföring

Marknadsundersökning om webbsidor

Jag håller just nu på med en liten marknadsundersökning för mitt företag, den handlar kort och gott om att köpa webbsidor.

För att få så bra resultat som möjligt så hoppas jag få massor av svar!

Det är ingen lång och krånglig undersökning och man måste inte svara på frågor som man inte vill.

Du kan hitta marknadsundersökningen...

Kategori: Off Topic

Abonnemang som företag eller privatperson...

Ursäkta att jag bara skriver massa frågor hela tiden. Har letat men inte hittat svaren och vill inte göra något dumt såhär i min företagsstart.

Jag behöver skaffa en mobil med abonnemang. Och jag vill ha bredbandet stående på mig inte på min sambo som det gör i dagsläget.

Självklart vill jag kunna dra av för dessa kostnader i företage...

Kategori: Inköp

Verifikat korrekt men fel i momskontrollen

Vi har sålt en lastbil -är inte bilhandlare- och bokfört försäljningen enligt experter (revisorn hjälpte mig, så det borde ju vara rätt). Nu får jag en avvikelse i momskontrollen på momsen på lastbilen.  Den beräknade momsen är lägre än den redovisade. Kan det bero på att jag krediterat kontot 1240 och att det inte räknats med i omsättningen? Kan j...

Öppen fråga: Alliansens småföretagarpolitik

jag är nystartad så jag kan inte säga att jag märkt så mycket alls men alliansen ska väl vara för ett bra företagsklimat. Har de jibbat för det eller inte enligt er? Själv tycker jag Maud Olofsson inte verkar göra så värst mycket men jag kan ha helt fel.

Kategori: Allmänt

Elmoped och reklam

Att ha en elmoped med släpkärra med en rörlig skylt med reklambudskap.  Ekologiskt som jag tro att företag skulle annonsera på och i och med att flera kan vara med kan man kanske få lönsamhet i det hela, eller vad tror ni?