Senaste inläggen
Snabbt webbdesign-uppdrag sökes
Efter lite långsiktiga uppdrag och en del byte i vår verksamhet skulle jag behöva något snabbt uppdrag (t.ex. en Wordpress-installation och layout över helgen). Kategori: Till salu |
|||
Plats på PHP-kurs
Gå en distanskurs i grundläggand PHP på en månad - ta steget att börja skapa dynamiska webbplatser 🙂 Efter ett antal år som lärare i webbutveckling, design och PHP på distans åt skolsystemet, erbjuder vi nu företag uppdragsutbildningar. Vi har kursblogg på www.phpkurs.se och vår plattform finns på www.kurswebben.se/studera Kategori: Till salu |
|||
Marknadsföra butik i Göteborg.
Hej. Kategori: Försäljning och Marknadsföring |
|||
Alternativt namn till Familjecoachen
Nedan vad jag vill med mitt företag: Kategori: Affärsidéer |
|||
CRT-skärmar skänkes i Sthlm
Tjena. Kategori: Till salu |
|||
Nätverkssida
Jag startade, lite på eget bevåg ;), en webbplats för en grupp i vårt företagsnätverk. Den finns på www.smaforetagargruppen.se Kategori: Feedback |
|||
Statistik om företagande - en djungel av siffror
Entreprenörskap och företagande får allt mer utrymme inom såväl media och samhällsdebatt som forskning. Det råder stor enighet om att företagandet är en drivande kraft för tillväxt, ekonomisk utveckling och välfärd. Därför är behovet av bra företagsstatistik stort. Kategori: Allmänt |
|||
Hej Hjälp med domännamn...
Ska starta en e-butik med billiga utemöbler, som riktar sig till offentliga miljöer. Har ni några förslag? Kategori: Affärsidéer |
|||
Ny Kassalag
Det finns nu en sida som tar upp problemen. Kategori: Nyheter |
|||
VARNING för "Quatro Invest"
Man blir medlem för bara 135 eur....sen "investerar" man några tusen SEK, sitter med ett löfte om snabbt växande pengar och på skärmen, efter inloggning, kan se hur det man satsat - fördubblas!.....spännande, inte sant?! Kategori: E-handel |
|||
Revision eller inte?
Jag har fått en fråga som jag bollar vidare och hoppas att någon som jobbar som revisor (och kanske har erfarenhet av situationen) kan svara på. |
|||
Patent
Hej |
|||
Påminnelsavgift uppräknad på fakturan?
Hej Alla |
|||
Ombildning av enskild firma, vinstfördelningHar funderingar på att ombilda min enskilda firma till ett HB och dela ägarskapet med min hustru. Syftet är att dra ner min inkomst och öka hennes. Är det någon som kan ha synpunkter på hur vi avtalar om att fördela vinsten? Låt oss säga att jag jobbar 95% och tar 5% av vinsten, är det okej? |
|||
Dela ut egna reklamblad i brevinkast sjäv?
Har i jämna mellanrum sett olika pizzarestaurangers egna personal dela ut reklamblad via brevinkastet, dvs utan mha posten. Kategori: Försäljning och Marknadsföring |
|||
Marknadsundersökning om webbsidor
Jag håller just nu på med en liten marknadsundersökning för mitt företag, den handlar kort och gott om att köpa webbsidor. Kategori: Off Topic |
|||
Abonnemang som företag eller privatperson...
Ursäkta att jag bara skriver massa frågor hela tiden. Har letat men inte hittat svaren och vill inte göra något dumt såhär i min företagsstart. Kategori: Inköp |
|||
Verifikat korrekt men fel i momskontrollenVi har sålt en lastbil -är inte bilhandlare- och bokfört försäljningen enligt experter (revisorn hjälpte mig, så det borde ju vara rätt). Nu får jag en avvikelse i momskontrollen på momsen på lastbilen. Den beräknade momsen är lägre än den redovisade. Kan det bero på att jag krediterat kontot 1240 och att det inte räknats med i omsättningen? Kan j... |
|||
Öppen fråga: Alliansens småföretagarpolitikjag är nystartad så jag kan inte säga att jag märkt så mycket alls men alliansen ska väl vara för ett bra företagsklimat. Har de jibbat för det eller inte enligt er? Själv tycker jag Maud Olofsson inte verkar göra så värst mycket men jag kan ha helt fel. Kategori: Allmänt |
|||
Elmoped och reklamAtt ha en elmoped med släpkärra med en rörlig skylt med reklambudskap. Ekologiskt som jag tro att företag skulle annonsera på och i och med att flera kan vara med kan man kanske få lönsamhet i det hela, eller vad tror ni? Kategori: Affärsidéer |
|||