Senaste inläggen
Bil i enskild firma
Hej. |
|||
bokföring "lösa" avtal / paypal
Hej |
|||
Köp från privatperson i utlandet
Hur bokför jag ett köp av en vara från en person i utlandet? |
|||
Hur bokför man sista inbetalningen för skatten 2008
Hur bokför man sista inbetalningen för skatten 2008 som sker under 2009 så den belastar 2008? |
|||
Affärsresa med import i siktet
Hej vänner, Kategori: Företagande över gränserna |
|||
Koll av skatteverketHej jag har en liten firma som jag driver i hemmet. Just nu kollar skatteverket mina böcker, och eftersom jag har använt mig av en revisor som har gjort min bokföring så kändes det ganska lugnt. Tills dom ringde upp mig och säger att det saknas lite. Jag har glömt att föra in vissa saker som jag har sålt, inga större summor, men ändå! Känns verklig... |
|||
Roliga Företagsnamn
Satt och pratade med min underbara flickvän igår om knäppa och roliga företagsnamn vi stött på och det var faktiskt några som stack ut. Kategori: Allmänt |
|||
Frakt
tänkte frakta material till kina och åter-frakta hem 😛 Kategori: Allmänt |
|||
Garage på firman
Kategori: Off Topic |
|||
Aktiebolag (AB)
För att starta ett AB så måste man ha 100 000 som är knutna till bolaget. Antingen i aktiekapital, inventarier eller maskiner som är nödvändiga i verksamheten. Ellerhur? Kategori: Affärsidéer |
|||
Kan man dra av oms på beg varor som inventarie?
Hej, har köpt en begagnade skrivare från privatperson för firman. Kan man dra av moms på detta? |
|||
Nätets smidigaste butik
Som rubriken visar så är jag inte lite kaksig när jag utnamnt min e-butik till "Nätets smidigaste butik", men jag tyckte det var en fyndig ordvits då det är svartsmide jag producerar och säljer. Kategori: E-handel |
|||
ProduktutvecklareJag funderar på att starta eget företag som konsult inom produktutveckling och konstruktion. Är utbildad inom design och produktutveckling och jobbar idag som mekanisk konstruktör. Min tanke är att inrikta sig mot små och medelstora företag som inte har någon egen utvecklingsavdelning. Är det någon som har tips hur man kommer igång och skaffar kund... Kategori: Affärsidéer |
|||
Försäljningsprognos
Hur uppskattar man lättast försäljningsprognos på ett café? Kategori: Affärsidéer |
|||
Ang. årsberättelseJag har postat samma ämne i kategorin bokföring mm, kändes lite malplacerat så jag postar även här, men i ala fall vid upprättande av årsberättelse, hur omfattande bör den vara och vad måste vara med? Tipsa gärna om tillgängliga exempel på strukturer/upplägg från andra småföretagares berättelser🙂 Kategori: Allmänt |
|||
Angående årsberättelseI samband med bokslut ska det göras en årsberättelse, hur omfattande bör den vara och vad måste vara med? Tipsa gärna om tillgängliga exempel på andra småföretag🙂 |
|||
investera intäkter i varulager - bokföra varulagret som kostnad?
Hej, |
|||
AKUT Hjälp! Bytt bokföringsprogram..
Jag har just blivit kassör och i samma veva har bokföringsprogrammet bytts ut. |
|||
En bildsäger mer än tusen ord. Varför är det så få bilder förutom min och några vackra presentationsbilder. Nu tänker jag inte på länkar som man kan titta på utan i forumet eller varför inte en egen ruta + lite kommentarer. Själv ser jag mycket i bilder och det får hjärnan att aktiveras mera. Idéer strömmar till. Kategori: Allmänt |
|||
Företagarna / Svenskt näringsliv
Hej, jag är lite nyfiken på om ni är medlemmar i Företagarna och/eller Svenskt Näringsliv? Kategori: Allmänt |
|||