Senaste inläggen
Programvara & Dator
Jag planerar att starta ett företag där det krävs att man använder Kategori: Inköp |
|||
Försäkring mot kunders konkurs?Säg att mitt företag levererar stora ordrar till andra företag. Om en av mina kunder går i konkurs efter att jag levererat en order och innan jag har fått betalt innebär det allså en stor ekonomisk förlust för mig. Finns det någon möjlighet att försäkra sig mot detta? Så att jag endå får betalt för mina varor. Vad kallas en sån försäkring i så fall... |
|||
Registrera namn på EF, nödvändigt?
Har precis skickat iväg papper där jag ansökt om f-skatt samt momsreg. Nu har jag en blankett liggande här där jag kan välja att registrera ett namn om jag vill. Kategori: Allmänt |
|||
24000Var bara tvungen att ta det 24000e inlägget 🙂 Kategori: Off Topic |
|||
Entreprenör sökes - Entreprenör finnes
Jag har drivit och utvecklat ett eget företag i många år som jag sålt vidare. Jag söker nu ett mindre företag i Stockholmsregionen med utvecklingspotential att bli delaktig i. Jag har tidigare framförallt arbetat med affärsutveckling, marknadsföring och försäljning. Kategori: Söker/eftersöker |
|||
Företagare inom grafisk design?
Hej! Kategori: Allmänt |
|||
Hyreshöjning
Hej, |
|||
Adblock
Hejsan! Kategori: Allmänt |
|||
Egen design till tillverkning i KinaJag har en ide om att tilverka i Kina. Jag designar mina egna produkter och vill få dom tillverkade i Kina och sedan sätta ett eget märke på dom. Jag ser mest att man pratar om import här så jag har haft svårt att hitta hur man går tillväga. Jag står på ruta ett verkligen och vet inte vad nästa steg är. Hittar jag en fabrik då dit jag skickar skiss... Kategori: Företagande över gränserna |
|||
Behöver lite feedback ang start av enskild verksamhet.
Hejsan! Kategori: Affärsidéer |
|||
Bokföring av inköp från England
Hej, |
|||
Förflyttning från varulager till inventerie?
Hej, |
|||
företagsförsäkring pris?
Ngn som vet hur mkt företagsförsäkring kan hamna på om det gäller en omsättning på 50-80 000 /år för en handelfirma? Kategori: Allmänt |
|||
Expeditionsavgift
Är det någon som vet vad momsen är på expeditionsavgiften? jag antar att det är 25%.. som på allt annat. Kategori: Allmänt |
|||
Häva avtal vid försenad tjänstJag blev försenad med leverans av hemsida till en privatperson (ca en vecka). När jag väl kunde leverera vägrade kunden ta emot sidan (pga av förseningen). Han vill prompt ha pengarna tillbaka på ett visst datum. Jag har gått med på det för jag blev lite skärrad och har faktiskt aldrig råkat ut för något liknande under mina 7 år med företaget. Det... |
|||
SEO för e-handlare
på Disruptive.nu pågår det en rätt stor diskussion kring SEO för e-handlare. Magnus Bråt och jag har skrivit ett inlägg tillsammans där vi diskuterar vad man kan göra med de skräpiga e-handelsystemen därute och lite andra tips. Ett ämne som engagerade tydligen. Kategori: E-handel |
|||
Låna på Almi?
Jag antar att man inte får mickrolån på almi när man har en betalninganmärkningar men om man startar ett ltd istället och söker ett företagslån. Är det bättre göra så då.? :nicka Kategori: Finansiering, Riskkapital och Bidrag |
|||
BetterGlobe - någon som känner till dem?
Hej, jag fick ett erbjudande av en företagare att vara med att gå med i BetterGlobe och betala för trädplantering. Man kan vara antingen "donator" eller "ambassador". Men jag hittar ingen annan information om det förutom på organisationens egen hemsida www.betterglobe.com/.
Kategori:
Allmänt
|
|||
Försäkring. Vad är rimligt att betala? Erfarenheter bra dåligt
Jahapp nu är det dags för en ny fråga från mig. Ni brukar ge himla bra svar så jag chansar på att ni har en uppfattning om det här också. Kategori: Allmänt |
|||
Upphovsrätt - översättning av gammalt verk
Upphovsrätten gäller tills 70 år efter upphovsmannens dödsår. |
|||