Senaste inläggen
Jag kan inte vara den ende (PEP TRÅDEN!)
We needs it! Det går inte att slå på en kanal, läsa en tidning eller gå in på nån media.se utan att det står CHOCKBESKED! 1000 VARSLADE! BNP NER 1,5 miljarder% på 2 månader! Kategori: Allmänt |
|||
Allmän visstidsanställning - för ökad orderingång?
Får en arbetsgivare anställa någon för en tid på sex månader på grund av att arbetsgivaren har en kraftig ökad orderingång? |
|||
Blivande agent/distributör/?Hej hej, jag har hittat en sak som jag vill sälja i Sverige, det finns ingen som har rättigheterna i Sverige att sälja dem, företaget finns inte ännu i Sverige, jag har varit i kontakt med företaget som finns i USA och de finns på många andra ställen i världen. Bla England och jag skulle i så fall kunna köpa av dem (blir ju lite lättare med moms oc... Kategori: Företagande över gränserna |
|||
Varning för visitkort.se
Nu har jag tröttnat på visitkort.se/billigakuvert.se Kategori: Allmänt |
|||
Hur få till en utveckling av företaget? Eller tvingas lägga ned?
Det känns som att jag sitter i en rävsax just nu. 🙁 Kategori: Feedback |
|||
import från usa endast tullavg om jag förstår rätt
Har läst på angående import från icke EU land. Kategori: Företagande över gränserna |
|||
faktureringsmetoden
Hej, |
|||
Primär förhandlingsrättEn arbetsgivare har ju en skyldighet att förhandla med facket om större förändringar i verksamheten (t ex tillsättning av en ny chef eller flytt av en lokal till en annan del av staden). Om han inte kommer överens med facket måste han också förhandla med en central facklig organisation. När han fullgjort dessa förhandlingar är det trots allt hans o... |
|||
Programvara & Dator
Jag planerar att starta ett företag där det krävs att man använder Kategori: Inköp |
|||
Försäkring mot kunders konkurs?Säg att mitt företag levererar stora ordrar till andra företag. Om en av mina kunder går i konkurs efter att jag levererat en order och innan jag har fått betalt innebär det allså en stor ekonomisk förlust för mig. Finns det någon möjlighet att försäkra sig mot detta? Så att jag endå får betalt för mina varor. Vad kallas en sån försäkring i så fall... |
|||
Registrera namn på EF, nödvändigt?
Har precis skickat iväg papper där jag ansökt om f-skatt samt momsreg. Nu har jag en blankett liggande här där jag kan välja att registrera ett namn om jag vill. Kategori: Allmänt |
|||
24000Var bara tvungen att ta det 24000e inlägget 🙂 Kategori: Off Topic |
|||
Entreprenör sökes - Entreprenör finnes
Jag har drivit och utvecklat ett eget företag i många år som jag sålt vidare. Jag söker nu ett mindre företag i Stockholmsregionen med utvecklingspotential att bli delaktig i. Jag har tidigare framförallt arbetat med affärsutveckling, marknadsföring och försäljning. Kategori: Söker/eftersöker |
|||
Företagare inom grafisk design?
Hej! Kategori: Allmänt |
|||
Hyreshöjning
Hej, |
|||
Adblock
Hejsan! Kategori: Allmänt |
|||
Egen design till tillverkning i KinaJag har en ide om att tilverka i Kina. Jag designar mina egna produkter och vill få dom tillverkade i Kina och sedan sätta ett eget märke på dom. Jag ser mest att man pratar om import här så jag har haft svårt att hitta hur man går tillväga. Jag står på ruta ett verkligen och vet inte vad nästa steg är. Hittar jag en fabrik då dit jag skickar skiss... Kategori: Företagande över gränserna |
|||
Behöver lite feedback ang start av enskild verksamhet.
Hejsan! Kategori: Affärsidéer |
|||
Bokföring av inköp från England
Hej, |
|||
Förflyttning från varulager till inventerie?
Hej, |
|||