Senaste inläggen
Fru utmätas vid konkurs?Säg att en enskild firma går i konkurs och killen som drev företaget blir betalningsskyldig till en skuld. Kan då denna skuld utmätas från hans frus privata egendom? |
|||
moms på rabatt?
Har kommit fram till ett litet problem som någon kanske kan svara på.. |
|||
Överföring av företagets pengar till privatkontoHar fått svar! TACK! |
|||
Senaste trenderna inom marknadskommunikation?
Hej, Kategori: Försäljning och Marknadsföring |
|||
Hur du enkelt skapar starka lösenord – och kommer ihåg dem
Hej på dig! Kategori: Allmänt |
|||
Tillåtna konfliktåtgärder?
Jag har två frågor 🙂 |
|||
kreditkort
Hej igen, har en ny fråga :mrgreen: |
|||
Frilanssäljare inom Business Intelligence sökes
Virtual Carisma söker frilanssäljare. God provision. Vi ser att du har F-skattsedel. Kategori: Söker/eftersöker |
|||
Hjälp - Inkasso & Kronofogde
Hej, jag har idag åtagit mig att hjälpa en vän att sköta dennes bokföring då han hamnat på sjukhus och varit där en längre tid. Det har inneburit att jag suttit på hans kontor hela dagen och öppnat mängder med oöppnad post från typ januari och fram till nu. |
|||
Tjänstebil
Hej, jag har precis startat en enskild firma och undrar nu hur jag ska göra med tjänstebil? Kategori: Allmänt |
|||
Skapande av ett gemensamt organ för några företag
Vi antar att några företag (t ex industriföretag) ska skapa ett gemensamt organ för att tillvarata deras intresse genom att påverka beslutsfattare (politiker) och allmänhet. Kategori: Allmänt |
|||
Förmedling för entreprenörerNu kan jag ju ställa världens dummaste fråga men jag såg att bla statoil sökte franshisers här. Finns det någon mer etablerad organisation som riktar sig mot entreprenörer och förmedlar dem mot företag som behöver den typen av människor eller ska vi starta en sån här? Kategori: Allmänt |
|||
Jag kan inte vara den ende (PEP TRÅDEN!)
We needs it! Det går inte att slå på en kanal, läsa en tidning eller gå in på nån media.se utan att det står CHOCKBESKED! 1000 VARSLADE! BNP NER 1,5 miljarder% på 2 månader! Kategori: Allmänt |
|||
Allmän visstidsanställning - för ökad orderingång?
Får en arbetsgivare anställa någon för en tid på sex månader på grund av att arbetsgivaren har en kraftig ökad orderingång? |
|||
Blivande agent/distributör/?Hej hej, jag har hittat en sak som jag vill sälja i Sverige, det finns ingen som har rättigheterna i Sverige att sälja dem, företaget finns inte ännu i Sverige, jag har varit i kontakt med företaget som finns i USA och de finns på många andra ställen i världen. Bla England och jag skulle i så fall kunna köpa av dem (blir ju lite lättare med moms oc... Kategori: Företagande över gränserna |
|||
Varning för visitkort.se
Nu har jag tröttnat på visitkort.se/billigakuvert.se Kategori: Allmänt |
|||
Hur få till en utveckling av företaget? Eller tvingas lägga ned?
Det känns som att jag sitter i en rävsax just nu. 🙁 Kategori: Feedback |
|||
import från usa endast tullavg om jag förstår rätt
Har läst på angående import från icke EU land. Kategori: Företagande över gränserna |
|||
faktureringsmetoden
Hej, |
|||
Primär förhandlingsrättEn arbetsgivare har ju en skyldighet att förhandla med facket om större förändringar i verksamheten (t ex tillsättning av en ny chef eller flytt av en lokal till en annan del av staden). Om han inte kommer överens med facket måste han också förhandla med en central facklig organisation. När han fullgjort dessa förhandlingar är det trots allt hans o... |
|||