Senaste inläggen
Kvinnligt företagande - vad är det?
Det handlar mycket om kvinnor och deras företagande. Vad är kvinnligt företagande egentligen? Låter det inte fånigt? Vad skiljer denna företeelser åt från "vanligt" företagande? Kategori: Allmänt |
|||
Förlängt räkenskapsår vid ombildningHar nyligen ombildat min enskilda firma till handelsbolag. Kan jag förlänga räkenskapsåret så att jag slipper att göra årsredovisning för ett par månader vid nästa årsskifte? |
|||
Tidigare anställd tar kunder
Hej! Kategori: HR - Personalfrågor |
|||
Bokföring av provision
Jag skulle vilja veta hur jag skall bokföra provision. Det är så att jag skall betala ut provision på 7 % till de anställda av de total som de drar in till företaget. Det som som de säljer är momspliktigt med 25 % |
|||
PatrikKrook.blogspot.comÄr bloggare egna företagare? Jag som driver en stor blogg måste ju tänka på vad jag marknadsför och jag tjänar ju pengar på reklam och jag har ju kontrakt som ger mig pengar för att visa upp deras grejer!. vad tycker ni? Kategori: Allmänt |
|||
Driva spelverksamhet i sverige
Hej! Kategori: Affärsplanen |
|||
Bokföring av resultat med icke avdragsgilla kostnader
Förra årets resultat (enskild firma) påverkas av en icke avdragsgill post på låt oss säga 1000 kr för att få jämna siffor att räkna med. Låt oss säga att företaget gick med 50' i vinst (medräknat den icke avdragsgilla posten - den påverkar ju företagets resultat även om jag inte får göra avdrag för den) |
|||
Märkning av ursprungsland och tillverkningsmaterial
Är det nån som vet vad för lagar som gäller i EU angående märkning av ursprungsland? Kategori: Företagande över gränserna |
|||
Joomla - var inte det väldans bra?!
dev.virtuemart.net/cb/wiki/1355;jse... Kategori: E-handel |
|||
Någon som vet om man kan starta eget företag när man...
Hej allihop... Kategori: Allmänt |
|||
Mall
hej Kategori: Söker/eftersöker |
|||
Hjälp!
Hej! Kategori: Allmänt |
|||
Bil i enskild firma
Hej. |
|||
bokföring "lösa" avtal / paypal
Hej |
|||
Köp från privatperson i utlandet
Hur bokför jag ett köp av en vara från en person i utlandet? |
|||
Hur bokför man sista inbetalningen för skatten 2008
Hur bokför man sista inbetalningen för skatten 2008 som sker under 2009 så den belastar 2008? |
|||
Affärsresa med import i siktet
Hej vänner, Kategori: Företagande över gränserna |
|||
Koll av skatteverketHej jag har en liten firma som jag driver i hemmet. Just nu kollar skatteverket mina böcker, och eftersom jag har använt mig av en revisor som har gjort min bokföring så kändes det ganska lugnt. Tills dom ringde upp mig och säger att det saknas lite. Jag har glömt att föra in vissa saker som jag har sålt, inga större summor, men ändå! Känns verklig... |
|||
Roliga Företagsnamn
Satt och pratade med min underbara flickvän igår om knäppa och roliga företagsnamn vi stött på och det var faktiskt några som stack ut. Kategori: Allmänt |
|||
Frakt
tänkte frakta material till kina och åter-frakta hem 😛 Kategori: Allmänt |
|||