Entreprenörer i samverkan

5
Jag söker entreprenörer och/eller anställda/arbetssökanden som har allvarliga planer på att starta egna företag. Ni har alla, liksom jag, en eller flera affärsidéer som ni vill förverkliga.

Tanken är att i arbete om 4-5 personer analysera, förbättra och förverkliga affärsidéerna med störst potential. Jag söker människor mellan 25-55 år i Göteborg med omnejd. Ni är sociala, kreativa, drivna, resultatinriktade och har humor. Ni har en del eget kapital. Ni har inget som "belastar" för eventuella lån eller företagande. Ni anser att omfattande kompanjonavtal är en självklarhet innan vi startar.

Jag har en bakgrund från detaljhandeln och har varit såväl egen företagare i 10 år som anställd i olika kedjeföretag. Jag är 43 år och driver nu ett konsultföretag i Göteborg
regardingretail.se

Alla seriösa är välkomna att kontakta mig för en förutsättningslös diskussion

Joacim Vilhelmsson

[email][email protected][/email]
223
Ren intressefråga: Hur många skulle nappa på liknande initiativ i andra delar av landet?[br][br]Svara gärna med en stad/landsände, som t ex Uppsala...
1165
Hand upp i Hälsingland/Gävleborg.
23
Jag är nyinflyttad i Uppsala och vill verkligen utvidga mitt nätverk här![br][br]Hand upp i Uppsala!
223
Vad kul med en nybliven Upsaliensare![br][br]Jag har skickat ett PM. Har du mer specifika önskemål på vad du vill uppnå här i trakten kan jag säkert slussa dig vidare i rätt riktning.
23
Vad bra! Jag har svarat på ditt PM!
4
;D Bra! jag är inte ensam här ute i cyberrymden!! Detta får vi utveckla vidare.[br][br]Jag och några likasinnade söker precis folk till ett liknande projekt. Se här är den annons vi har:[br][br]Vi jobbar nu med att starta upp denna förening i Skellefteå och söker därför personer som vill delta. Paradigmföreningen är idag ett arbetsnamn på vårat projekt. Om det blir det slutgiltiga namnet på föreningen återstår att se. Vi är idag tre stycken, före detta Skellefte- och Karlstadbor.  [br] [br]I korthet är syftet med föreningen att medlemmarna betalar en insats till en ekonomisk förening. Därefter utvecklar medlemmarna sina egna projekt tillsammans eller individuellt. Förutsatt att projektet kan utvecklas till ett företag kan projektägarna tillsammans med föreningen starta företaget, allt utifrån de premisser och regler som gäller för föreningen (detta kommer vi tillbaka till). Tanken är att det är lättare att utveckla en företagsidee tillsammans än att vara själv. Föreningen blir en möjlig finansiär och ett nätverka av kompetens och entreprenörer.[br] [br]Tycker du att detta låter intressant och tror att du kan bidra så send ett mail så får du mer information och så bestämmer vi en tid på Skype där vi får presentera oss närmare och prata om hur föreningen kan utvecklas. [br] [br]mvh[br]Peder [br][br][email protected] [br]
2360
37
Låter tjusigt på papperet men är i verkligheten ibland en annan, eller också har jag haft otur på något som kunde ha blivit riktigt stort. Jag har dragit mig tillbaka att arbeta själv, och jag kan inte klaga, påVem :giggle :giggle :D :bravo :winner :LOOOL.
Lars Arenander. Utgivare av boken KVINNA I STRID
5
Delar sistnämnde skribents åsikt till fullo. Förening och företagande var inte alls mina intentioner men jag uttryckte mig kanske inte klart nog. Syftet med inlägget var mycket enkelt: [br][br]Två eller fler människor som träffas. Analyserar, kritiserar och utvecklar varandras affärsplaner. Har man sedan intresse av att gå vidare i kompanjonskap och bildande av bolag så gör man det. Strikt professionellt och affärsmässigt. [br][br]Joacim Vilhelmsson
4
[br]I grunden har vi samma tankar, ett antal entreprenörer samlas, utvecklar sina ideer och satsar på det/de förslag som är bäst. Mina tankar är mer formella medan dina är mer informella. Båda sätten har sina fördelar och nackdelar. Kanske är ditt sätt det enklaste och snabbaste sättet att ta fram en god företagside som kan förverkligas. Medan en förening kräver mer tid, man ska bl.a. bygga en fungerande organistation mm. Fördelen med föreningen är dock att man får en större kontaktyta, grupptillhörighet och en god grund att bygga förtroende mellan varandra. [br][br]mvh[br]Peder

Du måste vara inloggad för att kunna skriva i forumet. för att registrera dig som medlem.