Senaste inläggen
Typ av arvode?
Hej! Kategori: Allmänt |
|||
Prissättning - hur mycket i påslag?
Skulle vara jätte tacksam om någon ville hjälpa mig med denna lilla undran. Kategori: Försäljning och Marknadsföring |
|||
Försäljning av varumärkta produkterHej, jag har några funderingar kring varumärkta produkter. Det är så att jag har planer på att starta igång ett företag där jag tänkt sälja vissa produkter. Men nu ligger det till så att jag inte har en susning om man måste ha något typ av tillstånd för att börja sälja varumärkta produkter, därför tänkte jag höra med någon som säljer varumärkta pro... Kategori: Försäljning och Marknadsföring |
|||
Moderaterna - Fördel för oss företagare???
Moderaterna i princip skriker ju ut att det ska bli enklare för småföretagare att starta och driva verksamhet osv. Kategori: Allmänt |
|||
Inköp av programvara från annat EU-land
Vad gör jag med ett inköp av en programvara (licens) från ett annat EU-land? |
|||
300 bötfällda och skärpt kontroll
I en artikel i Restaurangvärlden intervjuas Skatteverkets projektledare Conny Svensson. Hittills har 300 butiker och restauranger som inte följt kassalagen tvingats betala kontrollavgift på 10 000 kronor. Nu skall tillsynen skärpas ytterligare och det kommer att krävas mycket övertygande skäl för att slippa betala kontrollavgift. Kategori: Nyheter |
|||
När kan jag starta AB utan revisor?
Lagen träder i kraft 1:a november. |
|||
Köpa boende med vinstmedel i stället för skattat kapital?
Hej, |
|||
Mobiltelefon med abonnemang till företaget...
Jag driver en enskild firma och har tidigare använt min privata mobiltelefon till företaget, men nu har den mer eller mindre gett upp Grrrrr... så måste skaffa mig en ny! Kategori: Inköp |
|||
Bokföring i AB så här enkelt?
Hej! |
|||
Lägga på skatt och avgifter
Hej! |
|||
Payson, Paypal eller Moneybookers?
yes, nu e det jag igen ;) Kategori: E-handel |
|||
Nytt spännande projekt! Vi söker tm-bolag.
Kategori: Söker/eftersöker |
|||
BÄSTA BILLIGASTE EMBALLAGEN? Kartong eller påse???
Hej! Kategori: E-handel |
|||
Hur ändra så att det blir olika verifikationsserier i spcs?Som det är nu får jag bara serie A både för "vanliga" verifikat och för journaler, vore ju bra om journalerna får andra serier.. nån som kan hjälpa mig? :-* |
|||
moms var 3 månad och bokslut sista augusti
Hej |
|||
Hjälp med Uf-idé?
Tjena Tjena, vi har lite problem i företaget just nu. De Idéer vi kommit på innan har fått avslag från t.ex miljöstyrelsen i stockholm, och vi har nu inte speciellt mycket tid kvar innan vi måste ha bestämt vad det är vi ska göra. Är det någon som sitter på en grym idé som kan langa över den? Vore najs Kategori: Affärsidéer |
|||
Ungdomar som jobbar likt tidningsförsäljare
Hej alla. Jag är ny här, har inte sett denna fråga innan så jag ställer den. Kategori: HR - Personalfrågor |
|||
Bästa fraktlösning från E-butik till privatpersoner? Lessmore?
Jag ska starta inom några månader en butik som säljer gör-det-själv-kit, närmare förklaring kommer senare, men kiten ryms i alltifrån en pizza-kartong-size till max en "flytt-kartong-size" Kategori: E-handel |
|||
Webbshop som säljer mjukvara/filmer
Hej Kategori: E-handel |
|||