Senaste inläggen
Hur stor marginal är lämplig till återförsäljare av egen designprodukt?
Hej, Kategori: Försäljning och Marknadsföring |
|||
Nytt eget företag+Utlands fakturering
SOS Hjälp. Kategori: Allmänt |
|||
Hur skriva in lager och inventarier i spcs?
Har ett antal inventarier som ingick i köpet av butiken, hur ska jag skriva in dessa i spcs? Vad bör jag tänka på? |
|||
Glassbilen
Tjena allihop! Kategori: Affärsidéer |
|||
Namnförslag till guldbutik?Hej. Behöver namnförslag till en guldbutik, där jag bland annat ska sälja fina, moderna, silver och guld smycken. Tack Kategori: Feedback |
|||
Vad kostar en revisor normalt?Finns det några riktlinjer att följa för att veta vad som är rimliga revisionskostnader? Jag har haft en del strul i bokföringen och bokföringsbyrån som hjälper mig har fått lägga en hel del timmar men det ska vara bra gjort. Det kostade mig 25 000kr. (Ja där fanns lite strul då jag mer eller mindre lämnade en kasse med kvitton plus en hel del utla... |
|||
Köpt från privatperson och sålt till privatperson. Moms?
Hej, jag har köpt en maskin till företaget av en privatperson. Den har använts ett tag och nu ska den säljas till en annan privatperson. Då ska det väl inte vara moms med där, eller? |
|||
Vad har ni för bokföringsrutiner i ett AB? (Bokför i Spcs)
Vad har ni för rutiner för bokföring i AB? |
|||
Vad kostar en anställd?
Hej! Kategori: Allmänt |
|||
Samla ihop saker från flera fabriker och skicka i sammma frakt?
Hej! Kategori: Inköp |
|||
Hyra ut mig själv som eventmontör
Idén jag har - lite kortfattat - går ut på att hyra ut mig själv som montör av eventtält, samt som lagerarbetare. Jag har arbetat i branschen i 2,5 år åt en ledande firma i Norge. Kategori: Affärsidéer |
|||
Hur räkna ut min vinst? *NYFIKEN!*
Har sålt nu under ett par månader, och skulle gärna vilja räkna ut min vinst efter skatter och avgifter.. (på ett ungefär). |
|||
Egenföretagare som vill plugga
Hellu, jag har nu haft mitt lilla företag i snart ett år, och för första gången på mååånga år, känner jag för att plugga. Nja, inte PLUGGA utan mer läsa nån kurs på distans för att känna av lite hur det funkar. Kategori: Allmänt |
|||
Konsultarvoden/lön till utlandsanställd (icke EU), arbetsgivaravgift?
Hej forum medlemmar, |
|||
Rekomenderas inkubatorer?
Hej! Kategori: Allmänt |
|||
Hjälpas åt att dra trafik - har du bra erbjudande till husägare?
Jag vill hjälpas åt tillsammans med andra företagare att dra trafik till våra sajter. Tänkte att man kan samla (och utbyta) länkar till olika företag som erbjuder smarta lösningar för främst husägare. Kategori: Försäljning och Marknadsföring |
|||
Skumt F-skattebevis med mera.
Hejsan allihop! |
|||
Hjälp med namn på webshop!
Hej! Kategori: Affärsidéer |
|||
SPCS ADM fakturajournalRäcker det med att skriva ut fakturajournalen eller ska varje enskild faktura också skrivas ut och sättas i bokföringspärmen? Programmet skriver ju bara ut en faktura som standard. |
|||
Företagsform, mm!?
|
|||