Köp från Kina (moms)

1
Hej.
Jag har en liten fråga ang moms. Har letat och sökt efter svaret men har inte hittat något speciellt bra svar.

Jag har precis dragit igång en enskild firma, och håller på att bygga upp min internetbutik.
Så här kommer det gå till, kunden beställer och betalar varan på min sida, en kopia på ordern går direkt ner till supplyern i Kina, som skickar varan direkt till kunden och sedan fakturerar mig för varan och frakten.
Hur gör man med momsen här, ska jag först betala 25% på varan och frakten som kina skickar till kund, och sedan 25% på det som kunden betalat in till mig vid köpet?

Tips och trix är varmt välkommet!
23
Det du pratar om tolkar jag som dropshipping.[br]Som jag ser är det stora problemet hur du löser problemet med att kunden inte blir fakturerad för moms och tull via tullverket. De kostnader har ju du redan lagt på kundens pris. Ditt företag måste ju stå som avsändare till kunden i Sverige(vilket inte bör vara nåt problem).[br]Du får ju betala moms och tull på varan,den kostnaden ska ju läggas på priset. Du betalar ju inte moms 2 gånger(men förstår din tankegång).[br]Läs mer här[br]http://www.bokforingstips.se/artikel/bokforing/inkop-varor-import.aspx[br][br]Sussi[br]
Insolitus Bokföring& Redovisning www.insolitus.se [email protected] 011-44414 63

Du måste vara inloggad för att kunna skriva i forumet. för att registrera dig som medlem.