Senaste inläggen
Google analyticsJag har Google Analytics som många rekomenderar och vet att man kan använda det till mycket. Fast jag vet inte hur jag skall använda Analytics. Man kan göra en massa undersökningar (tror jag) men jag vet inte hur. Finns det någon som har använt verktyget och vad har ni fått ut av det rent praktiskt? Kategori: Försäljning och Marknadsföring |
|||
Söker en Marknadsföringsekonom, en Programmerare och en Webbdesigner
Söker du en Utmaning? Är du Driven och Kreativ? Gillar du att ta Ansvar? Kategori: Söker/eftersöker |
|||
Hur bokföra lön för anställd som vi även får lönebidrag för?Har en anställd som vi får lönebidrag för.. hur ska detta bokföras?`Ska jag bokföra hela lönekostnaden ex 10.000 som vanligt på 7010 och sen dra av bidraget ex 3000 kr på ett annat konto? Hjälp! :o |
|||
Konkurrensklausul i kompanjonavtal
Jag har efter mycken vånda tagit beslutet att säga upp mig i ett bolag där jag också är aktieägare - jag hoppas att genom detta så kommer övriga aktieägare att vilja lösa ut mig, men de har ingen skyldighet att göra detta... Nu till min fråga, i avtalet står följande text: |
|||
Behöver synpunkter och tips till ny webbutik
Hej på er! Kategori: E-handel |
|||
Lite starta eget funderingarDet kanske inte är riktigt starta eget jag är ute efter men någon kanske kan hjälpa mig med en fråga? Jag har en affärside eller jag kom på en bra sak man skulle kunna utveckla och jag undrar vem man vänder sig till för att sätta "planen i verk" OM det ens går och om det är intressant! Vet ni någon bra jag kan ta kontakt med eller prata med som kan... Kategori: Affärsidéer |
|||
Adresslistor till Salu
Säljer adresslistor till företag, adress kontaktperson, telefonummer mm. Kategori: Till salu |
|||
Hur fungerar VMB?
Hej, har en fråga angående hur man gör om man tillämpar VMB (vinstmarginalbeskattning), och så köper man en låda med vi säger 9 st kaffekoppar, (begagnat såklart). Man får ett kvitto där det står: koppar 120 kr. |
|||
Köp från Kina (moms)
Hej. |
|||
Hur ska jag boföra försäljning från Tradera?
Jag har nyss sålt 2 artiklar på Tradera. |
|||
Bokföra lager och lagervärde
Hej, |
|||
Någon poäng med A-kassa?Hej, jag är egen företagare och tar ut en ganska liten lön såhär i början, summan varierar men alltid under 15tkr i månaden. Jag är fortfarande med i Unionens a-kassa som jag gick med i när jag var anställd, och undrar om det är någon poäng med det, nu när jag ändå tar ut en så liten lön? Känns mest som ett falsk känsla av säkerhet, tillför det någ... Kategori: Allmänt |
|||
Företagsbil - vad tycker skatteverket?
Hej, |
|||
Bokföring semesterlön
Hej, |
|||
Bokföring av inköp av tjänster?
Hej |
|||
Mobiltelefoni
Hej, jag håller på att starta upp en enskild firma. Vill få tips på billigaste mobtele operatör. Månadskostnad hur många minuter ant sms mms åså vidare. Har en bra telefon så det gäller bara abonemang. Kategori: Inköp |
|||
Parti Bambustrumpor
100par bambustrumpor av högsta kvalitet , dam och herrstorlek , svart vit och grå. Kategori: Till salu |
|||
Rabatthäfte - Har kört fast
Hej alla snillen! Kategori: Affärsidéer |
|||
Ska man ha en "köp"-knapp eller "lägg till i varukog"-knapp?
Läste en artikel förut om att en "KÖP" knapp bidrar till högre försäljning än en "Lägg till i varukorg" knapp. Någon som har personliga erfarenheter? Kategori: E-handel |
|||
Avtal mellan leverantör och butik
Har en liten fråga som jag gärna skulle vilja ha svar på. Kategori: Inköp |
|||