Senaste inläggen
Hur bokföra försäljning av mobiltelefon?Hur bokföra försäljning av mobiltelefon, som jag köpt in från en privatperson? |
|||
Lova att inte skratta!
Hej. Kategori: Affärsidéer |
|||
Bokfört fel under en längre tid. Behöver hjälp för att rätta till detta.
Hej, |
|||
Vart vänder jag mig?
Nu jäklar är jag på krigsstigen. |
|||
Bokföring av mikrofon för live- och studiobruk
Hej! |
|||
Fyra frågor
Hej tack för ett fantastiskt forum. |
|||
Företagande.se är fantastiskt!!!!!!
Jag måste ge Företagande.se och alla dess medlemmar jättemycket beröm!!! Kategori: Om Företagande.se |
|||
Avdrag affärslunch
Om man tar en affärslunch 2 pers så är alltså avdraget upp till 90kr per person och 60kr per person för fika. |
|||
Bokföring - skall transaktioner visas?
Jag inhandlar från utlandet och använder olika betalmetoder, undrar nu om man ska visa varenda betalning eller räcker det med att ha faktura på vad man betalat för och hur mycket samt fakturan som man betalat moms till tullverket? Kategori: Allmänt |
|||
Hur hitta tillverkare i USA?
Är på jakt efter en tillverkare av Paracord 550-lina i USA. Kategori: Företagande över gränserna |
|||
Blir detta min vinst?
Hej, Kategori: Allmänt |
|||
Att synas online
Bland det bästa jag kunde göra var att anställa någon som profilerade mig online. Kategori: Försäljning och Marknadsföring |
|||
Köpa Resturang/Krog, nuvarande HB
Hej, jag är helt grön på området, men hade uppskattat lite tips och synpunkter.
Kategori:
Allmänt
|
|||
Hur bokför jag pengar som kommit till skattekontot?Har nu fått tillbaka pengar till skattekontot. I min bokföring ligger pengarna på konto 1650, hur gör jag nu? :o |
|||
Lösa ut delägare med aktiemajoritet.
Driver tillsammans med en partner ett AB sedan 5 år tillbaka. Företaget har cirka tio anställda och vi har i dag god lönsamhet. Omsättningen uppgår till c:a 13 msek/år |
|||
En annan typ av tjänsteföretag
Hej! Kategori: Affärsidéer |
|||
Slopad revisor - Skv knackar på dörren?
Hur mycket större tror ni risken är att Skatteverket kommer göra revision om man registrerar ett nytt AB utan revisor? |
|||
Sökes: Fabrik/Tillverkare som kan producera designa mönster utskärning på papp
Hej! Som tråden beskriver söker jag någon fabrik/tillverkare (helst in EU, i Sverige går även jätte bra!) som kan producera special designade "mönster" utskärt från olika typer av pappkartonger. Sakerna i sig är platta (2D) så det är inga avancerade utskärningar som krävs! Kategori: Söker/eftersöker |
|||
Bosatt i Sverige - Registrera företaget i utlandet?
Ännu en fråga ploppade upp i huvudet när jag bläddrade runt på detta underbara forum! Kategori: Allmänt |
|||
Hjälp - företagsnamn
Nu jäklar, dags att starta verksamhet nr 2. Kategori: Allmänt |
|||