Senaste inläggen
Hjälp!! Ska man ta moms från köpare utanför eu?
Jag säljer varoor som jag betalar moms för då jag importerar, när jag säljer varorna har jag räknat in momsen i priset. Kategori: Allmänt |
|||
Driva Fastighet
Hej! Kategori: Allmänt |
|||
Sälja ikea möbler utomlands
Om jag knallar in på Ikea i Sverige och köper möbler och prylar för låt säga 100000kr. Jag sätter det på en container och skeppar det till låt säga Thailand och starta en butik där jag säljer dessa möbler. |
|||
Varumärkesintrång?
Hej. |
|||
Om att köpa en domän!
Jag funderar på att köpa en .se domän för mitt företag. Kategori: E-handel |
|||
Måste alla kvitton in i bokföring?
Jag tänkte inte göra nåt fuffens utan om jag köper material åt kunden och sen fakturerar exakt samma som det kostade. |
|||
TM Bolag eller säljare med F-skatt sökes
Vi på Techsto har länge varit ute efter ett hungrigt säljbolag som
Kategori:
Söker/eftersöker
|
|||
Skattefrågor
Hej! |
|||
hur medd jag skatteverket om ändrad inkomst av tjänst?
Jag driver en enskild firma men är även anställd av ett företag. Har FA-skatt. |
|||
??????? |
|||
Tillverkning av kläderHej. Tänkte bara höra mig för om var det är mest seriöst att tillverka kläder, Asien eller östeuropa? Kategori: Allmänt |
|||
Köp av företag låna pengar med liten kontantinsatsHar fått en möjlighet att köpa ett företag. Det ger en bra omsättning och har mycket bra potential inför framtiden och med minimalt med extrajobb går det öka upp omsättningen yterliggare med ca 20% utan att i princip tillföra några som helst kostnader. Det som är ett problem med företaget är att det sitter på en hel del tilgångar i form av marken d... Kategori: Finansiering, Riskkapital och Bidrag |
|||
Import replika av designmöbler
Hej, |
|||
Småföretagslandet Sverige
Bilden av Sverige som ett storföretagsland är djupt inpräntad hos många. Fast tittar man på hur Sveriges näringsliv faktiskt ser ut idag kunde inget vara mer fel. Faktum är att småföretagen dominerar, inte bara vad gäller antal företag. Kategori: Nyheter |
|||
Skatteverket går på offensiven
Skatteverkets siffror tyder på att bara 30-35% av alla installation är gjorda och anmälda - omkring 50.000 av totalt förväntade 190.000 var anmälda per den 30/6. Båda dessa siffror reviderades och uppdaterades i förra veckan och bedöms som högst trovärdiga, nu med drygt 73.000 anmälda system per den 25/8. Kategori: Nyheter |
|||
Hur bokför jag inventarier i spcs?Har fått en lista på inventarier samt deras avskrivningstid, hur bokför jag detta? :blink |
|||
Pokeride
Hej, V har en pokeride som är väldigt unik och vi tror att det finns väldigt bra pengar i detta. VI söker person mer bra Kontaktnät inom spelare. Kategori: Affärsidéer |
|||
egen uppsägning, uppsägningstid!?
Hej hej! Kategori: HR - Personalfrågor |
|||
Hur får jag med momsen i momsrapporten? Verkar inte registreras spcsAnvänder spcs och har inte lärt mig programmet så bra. Hur som helst så undrar jag hur jag ska få ut momsen i momsrapporten? När jag skrivit in levfakturorna så verkar inte det vara kopplat till momsrapporten då den bara är nollad. När jag däremot försökte att registrera levfakturorna även som verifikationer så fick jag ut momsen. Men så ska det vä... |
|||
Varumärkesskydd
Jag har drivit ett företag sedan i vintras som enskild firma. Runt årsskiftet kommer jag ombilda företaget till AB tillsammans med en kollega. |
|||