Senaste inläggen
Bil och tågersättningarHur bokför jag bilersättningar och tågersättningar? Jag är musiker och tar en spelning där jag får dels gage, dels tåg-eller bilreseersättning. Vid betalningsdatumet antar jag att jag bokför gaget på konto 1910 i debet och 1511 i kredit och reseersättning som 1910 i debet och 7331 i kredit för bilresor eller 3550 för tågresor (rätta mig om jag har... |
|||
BankkontoMåste jag ha ett bankkonto i bokföringen eller räcker det med 1910(kassa)? Jag har enskild firma och rör mej på väldigt små marginaler, därför kan det vara så att jag har 0 kr på mitt bankkonto men ändå kan köpa t ex frimärken för pengar jag har i plånboken. Kassan blir ju dels pengar jag har på kontot och dels pengar jag har i plånboken. Jag har i... |
|||
Ta ut "lön" i HandelsbolagÄntligen börjar det bli ett överskott i vårt lilla handelsbolag, hur gör man för att ta ut t.ex 10.000 i kontanter. Ska det bokföras som under eget kapital? Skatten betalas det som vanligt efter deklaration? /Ingrid |
|||
Från demonstration till affär - hur agerar jag bäst på mässan?
Jag kommer att stå på en mässa under ett antal dagar och där kunna visa upp de produkter som jag är återförsäljare för. Det kommer även att finnas en demonstrationsanläggning och av erfarenhet vet jag att den är populär att titta på och att besökare blir intreserade av produkten. Kategori: Försäljning och Marknadsföring |
|||
Klurig bokföring för en ung nybörjare!
Hej! |
|||
Mobitelefon - Dra av eller ej?
Min mobiltelefon har nu givit upp och är stendöd. Jag har rotat fram en 10 år gammal Nokia ur byrålådan, men det känns inte som en permanent lösning att ha en telefon som behöver laddas 2 gånger per dygn. Kategori: Inköp |
|||
Friskvård Enskilt Företag?
Hej, jag har enskilt företag och har en faktura med Friskvård för mig själv. Som enskild företagare får man ingen friskvård så hur bokför jag fakturan? |
|||
Hur konterar jag det här?
Utgående moms under april, sammanlagt 120 000 kr. |
|||
kinesisk affärskultur, tips?
Hej! Kategori: Företagande över gränserna |
|||
Sälja till (i?) butik? Hjälp?...
Hmmm.. Kategori: Försäljning och Marknadsföring |
|||
Ombildning av HB till AB??
Hej, |
|||
Min kund har gått i konkurs - vad händer med momsen?HJÄLP! Jag bokför enligt Faktureringsmodellen och har därför redan betalt in moms för en stor faktura som jag ej kommer att få betalt för eftersom bolaget har gått i konkurs. Vad gör jag nu? Vd gäller juridiskt? |
|||
hur viktigt
Jag har en grej jag vill göra, jag tycker det är kul att sälja grejer via tradera. som en hobby.
Kategori:
Affärsplanen
|
|||
Lagligt starta lotteri?
Hej! |
|||
Vad gäller för distrubitörer?
Vilka regler gäller för företag som Oriflame, Herbalife m.f där dom använder sig av oberoende distrubitörer. |
|||
Nya trenden på ROT-marknaden..
.. kommer att vara den s.k. crossover-trenden. Kategori: Off Topic |
|||
i vilken ende börjar man?
När man ska starta ett företag. vart börjar jag, med registerering? Banktjänster så som bankgiro m.m. skaffar men det när man har registrerat företaget eller innan, bokförings program, innan eller efter? |
|||
Arrendera ett café
Vad bör jag tänka på? |
|||
Tillverkning av trikåtyger?
Jag söker en bra leverantör som kan producera trikåtyger, främst jersey. Både enfärgat, randigt och med tryckt mönster. Kategori: Söker/eftersöker |
|||
E-mail - Fax eller telefonsamtal...?
Hej Kategori: Försäljning och Marknadsföring |
|||