Senaste inläggen

Köpa av privatperson

Jag har fått erbjudande att köpa in en mindre mängd smycken av en privatperson som tillverkar på hobbybas, dvs har inte företag.
Är det nåt att tänka på då eller bara att betala och köra på.
Tex betalar tillverkaren inte moms, så finns ingen moms att dra av för mig. Kan tänka mig att det är andra grejer också...

/Mats

Kategori: Inköp

Sökes: Duktig programmerare i Uppsala / Sthlm för ny programidé

Jag heter Joakim Andersson och har precis startat en enskild firma som absolut första grund för en ny produktidé jag har.
Eftersom det är ett datorprogram som kommer använda sig av information och formler som redan är existerande på andra håll men inte tillsammans har jag inget patent på produktidén men för just nu dialog med en från PRV för att...

Kategori: Söker/eftersöker

Panik, hjälp!

Ny på forat här men är i stort behov av råd och hjälp!

Mitt problem är att jag och en till drev tidigare ett aktiebolag som försattes i konkurs 2009 och nu kräver skatteverket kompleterande uppgifter angående vårat aktieägartillskott.

"var aktieägartillskottet ett villkorat eller ovillkorat aktieägartillskott. Var vänlig inkom med...

Kategori: Bokföring forum, Skatter och Företagsformer

Dra av inbrotts-/brandlarmet?

Hej!

Har kontoret hemma i villan. Ska nu installera nytt larmsystem (inbrott & brand). Borde det vara ok att dra av hela eller delar av kostnaden (startkostnad samt månadsavgift) på mitt handelsbolag? Kontoret är i ett rum, men hela villan ska givetvis larmas.

fabriksfel klädesmärken var hittar man det?

Hej någon som vet var man kan köpa in felproducerade märkeskläder som ändå är 100 % äkta och inte China kopierat. Tänkte inte skapa ett företag direkt men att sälja till kompisar och andra människor ger ju alltid lite slantar ;)

Kategori: Allmänt

Köpa reklambyråtjänster?Välkommen på mitt event-Kostnadsfritt.

Hej!

Jag har nyligen startat ett nytt affärsområde i min verksamhet där jag försöker matcha ihop olika sorters reklambyråer med potentiella köpare.

Går du i tankarna och funderar på att köpa ut byråtjänster?

Då är du välkommen helt kostnadsfritt till mitt event den 27:e Oktober i Stockholm.

Kontakta mig gärna för mer inf...

Kategori: Försäljning och Marknadsföring

Marknadsundersökning-Prissättning

Hej,
Hej på er alla goa och hjälpsamma människor  :-*

Jag och min partner skulle behöva ta reda på om det finns något intresse för en ny produkt/tjänst rikta först och främst till företag som vi är på gång att lansera. Skulle behöva några råd på vägen.

Dessutom skulle vi vilja veta hur mycket intresserade företagare är villig att b...

Vill ha mjuk plastprofil i storlek 3-8 mm, var hittar jag detta?

Hej!!

Jag skulle behöva en U-formad plastprofil, mjuk, böjbar. Alla färger är intressanta. Jag kommer att behöva profilen i design och tillverkning för att dölja olika slags.....fästpunkter kan vi säga 🙂

Dock är det svårt att hitta en tillverkare som erbjuder detta utan att kunden måste betala för ett verktyg först. Ett verktyg kan k...

Resebyrå

Jag har funderat länge på att starta en resebyrå som endast kommer befinna sig på internet. Det kommer även fungera som en mötesplats för reseentusiaster, med olika sociala funktioner. Jag har redan den perfekta idén och kontakterna för att komma igång men har inte funderat ut ett namn än. Jag har väldigt svårt för namn och vill ha något som är pas...

Kategori: Affärsidéer

Fråga om kreditvärdighet

Hej,

Har sedan 6 månader tillbaka ett engelskt LTD. Anledningen till att vi skaffade ett LTD var för att slippa 100k i aktiekapital. Allt har fungerat jätte bra och vi är relativt nöjda. Problemet är att företaget klassas som en filial och när det gäller kreditvärdigheten så är den lika med noll. Företaget kan inte ens teckna ett mobilt abon...

Företags namn och verksamhet

har några frågor. jag ger ett ex.

Du döper ditt företag till Svensson Enterprises
Du har en affärs ide där du ska ha en städ service.
Min fråga där är. måste verksamheten ha något med namnet att göra?

Fråga 2

Om ditt företag heter Svensson Enterprises
Du håller på med städ service.
Kan man då också ha en annan verk...

Fråga om bokföring av rotavdrag

Hej

JAg har en fråga angående hur man bokför rotavdrag. Jag använder kontantmetoden.
Ett exempel: Jag har nedlagda arbetskostnader om 25000 tkr inkl moms. Fakturerar 12500 inkl moms. När jag fått betalt av min kund bokför jag 10000kr som intäkt och 2500kr utg moms och när inbetalningen kommer från skv 10000kr som försäljning och 2500 utg...

websidan adress - döpning

Hej alla!
Jag har vet inte om jag ha kommit till rätt forum, men hur som helst, härmed hoppas jag få lite svar och kommentarer från all ni.

Jag har nyligen startat ett företaget som heter Foot Point och ny funderar jag på att döpa min hemsidan till www.footpoint.se. Men fann nyligen en hemsida som heter www.footpoint.com (som sluta med C...

Kategori: Affärsidéer

Försäljning av varor som ej är inköpta i företaget? (Enskild firma)

Hej alla!

Hittade detta forum via google, tänkte även jag skulle få lite användning av detta.. 🙂

Har startat en enskild firma där jag skall köpa in fordon och skrota ner i småbitar, sälja detaljer/reservdelar.
Då kommer alltså ett inköp finnas på tex en Fiat där man kan härleda försäljningen till (om det måste finnas?)

Men,...

finaniering vid köp av inarbetat företag

frågan  är säkert ställd 1000 ggr  men ställer den igen

har fått ett kanon läge att ta över en befintlig verksamhet  MEN  då man sitter i en sits som gör att möjligheten till egen insats  är  väldigt  liten hur går man tillväga ??

får  i dagarna  senaste bokslut skickat till mig  och har redan innan varit ikontakt med en bank på plat...

Kategori: Finansiering, Riskkapital och Bidrag

Vi efterlyser telemarketingbolag och återförsäljare

Vi är ett It- och telekombolag som arbetar med ett flertal olika tjänster som riktar sig mot företag. Då vi har lanserat en ganska efterfrågad tjänst så är vi i behov av ytterligare TM-byråer som är intresserade av att jobba med en av marknadens mest attraktivaste lösningar inriktade mot företagsmarknaden.

Uppdraget går ut på att kontakta fö...

Kategori: Söker/eftersöker

Hur marknadsföra webbkurs?

[font=Leelawadee]
Hej!

Mitt namn är Joachim och jag håller på att avsluta min fil.kand. i data- och systemvetenskap inom IT-säkerhet samtidigt som jag i maj i år tog steget att göra något jag drömt om hela mitt liv. Starta upp en egen verksamhet!  🙂

Jag har idag 2 stycken separata verksamheter registrerade. P g a olika omständighe...

Hur avbryter man ett avtal?

Hej!

I maj så tecknade jag ett avtal med ett företag som gör hemsidor. Jag har ännu inte levererat något material till hemsidan och har därför inte fått någon hemsida tillverkad.

På grund av verksamhetsbyte så kommer det i framtiden dock inte att finnas någon användning för en hemsida, har pratat med företaget i fråga och de hävdar at...

Från fabrik direkt till kund

Har tänkt att sälja lite varor som produceras i Indien och Kambodja och vill att dessa ska skickas direkt från vår webbshop till kund i Sverige.
Detta för att minimera vårt arbete och minska logistikkostnaden (som är väldigt dyr inrikes).

Har lite funderingar angående detta;

1. Efter att ha talat med fabrikören har vi lyckats få de...

Kategori: Företagande över gränserna

Frågor kring företagsregistrering, verksamt.se (har fastnat)

Hej!

Jag håller precis att registrera mitt företag på Verksamt.se, men har fastnat.
Har en fast anställning och startar upp företag på sidan om, således är det FA-skattesedel som gäller.

Under beräkning av preliminärskatt frågar dem efter "Inkomst av tjänst - hitills under inkomståret".        
Först finns det en ruta...