Senaste inläggen
värdering av pub/restaurang
säkert i fel del av forumet admin får väl flytta då 🙂 Kategori: Allmänt |
|||
Kapitalberäkning och likviditetsbudget, hjälp!
Håller på med budget för enskild firma och jag blir alldeles gråhårig... Kategori: Affärsplanen |
|||
Oväntad vinst - shoppa loss eller skatta för vinst?
Dagens I-landsproblem? |
|||
Väggdekor "webbutik"
Hej! Kategori: Affärsidéer |
|||
Ombildning från en till flera
Hej! Kategori: Allmänt |
|||
Vilket bokföringsprogram rekommenderar ni till mig?
Hej! |
|||
Egen insättning innan företagsstart
Hej! |
|||
Hur bokföra faktura från webb-hotellet one.com
Tjena! |
|||
Hur mycket lön i min enskilda firma kan jag ta ut?
Jag vet att detta är vanligaste frågan. men jag har en enskild firma, är 23 år.. fakturerar 15 000kr /mån ex moms. Hur mkt lön kan jag ta ut? Har stående kostnader på ca 2500 kr / mån ex moms? |
|||
Program hitta döda länkar
Hej! Kategori: E-handel |
|||
SvenskaPolitiker.com
Hejsan, Kategori: Allmänt |
|||
RUT avdrag och bemanning
Hejsan Kategori: Affärsidéer |
|||
Nystartat företag, ska man sätta ett fast pris?
Hej. Kategori: Försäljning och Marknadsföring |
|||
Skicka brev till Norge
Har nu webbutik i Sverige men tänker försöka skicka även till Norge. Tycker det är svårt att få riktiga svar... Kategori: Företagande över gränserna |
|||
Hur ska man uttrycka sig?
Hej. Jag ska öppna enskild firma snart och har börjat snickra på hemsidan. Kategori: Allmänt |
|||
spela dator/konsolspel som körs ifrån min server
Nästan alla dator/konsolspel som säljs idag används mer eller mindre för onlinebaserat spelande och spelen i sig kräver att din dator har en mycket bra processor, grafikkort, ramminne m.m. Kategori: Allmänt |
|||
Faktura från andra företagNär mitt företag får en faktura från ett annat företag, ska jag bokföra både fakturadatum och betalningsdatum? Hur bokför jag det? |
|||
Bil och tågersättningarHur bokför jag bilersättningar och tågersättningar? Jag är musiker och tar en spelning där jag får dels gage, dels tåg-eller bilreseersättning. Vid betalningsdatumet antar jag att jag bokför gaget på konto 1910 i debet och 1511 i kredit och reseersättning som 1910 i debet och 7331 i kredit för bilresor eller 3550 för tågresor (rätta mig om jag har... |
|||
BankkontoMåste jag ha ett bankkonto i bokföringen eller räcker det med 1910(kassa)? Jag har enskild firma och rör mej på väldigt små marginaler, därför kan det vara så att jag har 0 kr på mitt bankkonto men ändå kan köpa t ex frimärken för pengar jag har i plånboken. Kassan blir ju dels pengar jag har på kontot och dels pengar jag har i plånboken. Jag har i... |
|||
Ta ut "lön" i HandelsbolagÄntligen börjar det bli ett överskott i vårt lilla handelsbolag, hur gör man för att ta ut t.ex 10.000 i kontanter. Ska det bokföras som under eget kapital? Skatten betalas det som vanligt efter deklaration? /Ingrid |
|||