Min revisor bad om balans och resultat

6
Hej!

jag har bokat dit med min revisor han bad efter resultat och balansräkning. Jag har inte bokfört mina intäkter löpande, det är cirka 100 fordringar.

Jag undrar om det går bra om jag bokför alla fordringar på en och samma gång i en klump summa med moms osv. Eller måste jag bokföra alla fordringar separat med olika datum? Det skulle underlätta om jag kunde bokföra alla direkt på en och samma gång.

MVH
Pontus 
450
Ta en titt i bokföringslagen...[br][br]Löpande och med datum, Ja! [br][br]Sen är det inte lätt att efterkonstruera något, då de flesta bokföringsprogram sparar när man bokfört varje transaktion. [br][br]Din revisor väntade sig färdiga siffror, sen en genomgång och kontroll. Är det ett AB kan det bli lite jobbigt. Annars ok, till skattemyndigheten begär samma kontroll.
6
Ok tack för tipset![br][br]Vad händer om man missat att bokföra några fakturor? Kan man bokföra dem senare då? Eller är det också brott mot bokföringslagen?
1165
Att bokföra senare än 30 dagar är i princip är det ett brott, men är allt bokfört brukar de inte bry sig så mycket om det.[br][br]Jag tycker du skall ta ett snack med din revisor, och att ni försöker lägga upp rutiner för hur det här skall gå till. Revisorn kan säkert berätta om någon bra bokföringsbyrå som du kan ta hjälp av om du inte hinner själv.[br][br]Får du en revision från Skatteverket på halsen och det ser ut som du beskriver så kan du räkna med åtal, böter, kanske rent av fängelse och näringsförbud, samt mycket strul under lång tid.

Du måste vara inloggad för att kunna skriva i forumet. för att registrera dig som medlem.