bokföringshjälp av redovisningsbyrå??

13
Hej alla!
Jag har nyligen startat ett företag men jag har ännu inte börja sälja något än för mina varor är fortfarande under tillverkningens gång i Kina. Jag räkna med att jag inte kommer att få något inkomst tidagast i Januari. Jag har bara utgifter nu såsom att köpa kontorsmaterial, registering av företag, beställning av varor osv. Det är iaf en hel.
Nu till December ska jag börja bokföra och jag vet inte hur man bokföra. Undrar om det är lönsamt att anställa en redovisningsbyrå som ta 395 kr i timme att göra detta för mig? Jag tror det inte det är så svårt att bokföra men eftersom jag inte ha tid och kan inget om bokföring kanske är bra att ha någon att göra detta för mig. Samtidigt ha hon i redovisningsbyrån lovat mig att hjälpa mig att få tillbaka mina moms i Januari. Min fråga är tycker ni att jag ska anställa en redovisningsbyrå för att bokföra åt mig?

MVH
Zikan
1165
Jag tycker du skall ta tillfället i akt och lära dig bokföring. Och så köper du en timmes konsultation en gång i månaden av bokföringsbyrån och går igenom sådant du inte förstått hur man skall göra. I det långa loppet blir det lite billigare för dig, och du lär dig mer och mer om bokföring.

Du måste vara inloggad för att kunna skriva i forumet. för att registrera dig som medlem.