Senaste inläggen
FörsäkringsfrågaHåller på att starta upp ett företag för hustjänster och behöver försäkringar för anställda. Stöter på problem vid förfrågan då försäkringsbolagret vill ha info om inkomst, antar att de tar en viss procent. Jag vet inte hur mycket jag kommer att kunna tjäna, inte heller när jag kan börja anställa och hur. När det gäller enstaka uppdrag anställer ja... Kategori: HR - Personalfrågor |
|||
Företaget skyldigt eller inte?
Hej, |
|||
Tips på bra e-post tjänst?
Hej! Kategori: Allmänt |
|||
värdering av pub/restaurang
säkert i fel del av forumet admin får väl flytta då 🙂 Kategori: Allmänt |
|||
Kapitalberäkning och likviditetsbudget, hjälp!
Håller på med budget för enskild firma och jag blir alldeles gråhårig... Kategori: Affärsplanen |
|||
Oväntad vinst - shoppa loss eller skatta för vinst?
Dagens I-landsproblem? |
|||
Väggdekor "webbutik"
Hej! Kategori: Affärsidéer |
|||
Ombildning från en till flera
Hej! Kategori: Allmänt |
|||
Vilket bokföringsprogram rekommenderar ni till mig?
Hej! |
|||
Egen insättning innan företagsstart
Hej! |
|||
Hur bokföra faktura från webb-hotellet one.com
Tjena! |
|||
Hur mycket lön i min enskilda firma kan jag ta ut?
Jag vet att detta är vanligaste frågan. men jag har en enskild firma, är 23 år.. fakturerar 15 000kr /mån ex moms. Hur mkt lön kan jag ta ut? Har stående kostnader på ca 2500 kr / mån ex moms? |
|||
Program hitta döda länkar
Hej! Kategori: E-handel |
|||
SvenskaPolitiker.com
Hejsan, Kategori: Allmänt |
|||
RUT avdrag och bemanning
Hejsan Kategori: Affärsidéer |
|||
Nystartat företag, ska man sätta ett fast pris?
Hej. Kategori: Försäljning och Marknadsföring |
|||
Skicka brev till Norge
Har nu webbutik i Sverige men tänker försöka skicka även till Norge. Tycker det är svårt att få riktiga svar... Kategori: Företagande över gränserna |
|||
Hur ska man uttrycka sig?
Hej. Jag ska öppna enskild firma snart och har börjat snickra på hemsidan. Kategori: Allmänt |
|||
spela dator/konsolspel som körs ifrån min server
Nästan alla dator/konsolspel som säljs idag används mer eller mindre för onlinebaserat spelande och spelen i sig kräver att din dator har en mycket bra processor, grafikkort, ramminne m.m. Kategori: Allmänt |
|||
Faktura från andra företagNär mitt företag får en faktura från ett annat företag, ska jag bokföra både fakturadatum och betalningsdatum? Hur bokför jag det? |
|||