Senaste inläggen
Hur avbryter man ett avtal?
Hej! Kategori: Inköp |
|||
Från fabrik direkt till kund
Har tänkt att sälja lite varor som produceras i Indien och Kambodja och vill att dessa ska skickas direkt från vår webbshop till kund i Sverige. Kategori: Företagande över gränserna |
|||
Frågor kring företagsregistrering, verksamt.se (har fastnat)
Hej! |
|||
Import av produkter av mindre värde
Jag har försökt att lista ut hur man ska gå tillväga när man beställt produkter av mindre värde (import) till firman och brevet dimper direkt ner i brevlådan. Kategori: Företagande över gränserna |
|||
Ska undervisa för nya egna företagare hur mycket per timme?hej. Jag ska undervisa för nya företagare och även i kurser som "starta eget grundkurser" undrar nu hur mycket man ska ta i avgift av de som anställer mig per timme ? Det är undervisning kring Internet, hemsidor och massa gratis tips. Blev lite nervös nu när frågan kom fram så jag ville höra mig för lite med er! Kategori: Allmänt |
|||
bokföring utan inkomst
Hej! |
|||
Varor, tjänster & särskilda momskopplingar
Hej! |
|||
Feedback på en hemsida
Hej, Kategori: Feedback |
|||
Mobilt bredband från Tre - momsidioti
Jag har precis beställt mobilt bredband från Tre. Jag var inne på deras sida för att kolla priser och jämförde värstingabonnemanget för privat respektive företag. Det kostar 249 kr inkl moms för privatpersoner och 249 exkl moms för företag. Inga skillnader i övrigt vad jag kunde se. Så jag ringde dem och frågade varför. Och fick svar. Kategori: Inköp |
|||
Konteringsmall Visma 500 Dagskassa
Hej försöker skriva en konteringsmall i visma 500 som jag ska andvända till Dagskassa |
|||
Frågor om starta aktiebolag
Hej jag ska starta eget aktiebolag för att jobba extra under kvällar åt byggföretaget jag är anställd på. Kategori: Allmänt |
|||
Starta städfirma med utländska arbetare
Hej Kategori: Affärsidéer |
|||
BilresorHur verifierar man bilresor? Jag tankar ju inte varje gång jag ska använda bilen och exakt så mycket som jag tänker köra, så ett tankkvitto är väl inte speciellt talande. |
|||
Telefon i företaget eller privatKan jag bokföra och göra avdrag på en del av min telefonräkning eller är det som jag hört att telefonabonnemanget måste tillhöra företaget? Hur gör man isåfall för att abonnemanget ska tillhöra företaget? Jag är ensam i mitt företag, så det hela känna ganska abstrakt. Isåfall, kan jag vända på det och räkna ut hur många samtal som är privata iställ... |
|||
Bokföra sponsring
Jag ska sponsra ett lopp inom en idrott. |
|||
skatten
Hej hej |
|||
Anställa personalTjänar man något på att anställa personal som egen företagare? Det kostar väl rätt mycket? |
|||
Namn på företag?Hej! Vi ska starta UF-företag, och ska sälja leran CyberClean. Men vi vill ha ett eget namn. Vad tycker ni? Kategori: Allmänt |
|||
Starta eget café idéer
Är i planeringsstadiet av ett nystartande av cafe i en stad med lite mer än 50 000 invånare. Jag spånar på en rad olika idéer på hur man ska nischa sitt café, ska det vara ett café i äldre genre eller ska det vara ett modernt hängställe med biljard mm. Kategori: Affärsidéer |
|||
700 000 Kr vinst, har inget företag än. Hjälp!
Hej!
Kategori:
Allmänt
|
|||