Ändra datum i SPCS

14
Hej. Jag har bokfört en hel del verifikationer och inser nu att jag glömt att fylla i rätt datum på ett flertal. Finns det något sätt att ändra datumet. När jag går in i ver. och försöker ändra så säger spcs "ej tillåtet att ändra datum i registrerad ver."
Hummelgårds Filmverkstad

Överföring av dia,hi8,vhs,kasett,LP,dv m.m
Filmning
&
Redigering
2066
2
Nej, det går inte att ändra datum på en registrerad verifikation i SPCS.
Med vänliga hälsningar,
Jonathan
456
1
Men du kan ju kreditera dessa och bokföra på nytt med rätt datum...
14
hej dej[br]Kan du förklara mer hur du menar att kreditera?
Hummelgårds Filmverkstad

Överföring av dia,hi8,vhs,kasett,LP,dv m.m
Filmning
&
Redigering
2066
2
Antingen manuellt skapa en verifikation med samma datum och omvänd kontering, och sen en på rätt datum med rätt kontering. I SPCS kan du även "stryka över" en felaktig kontering. "Kommando->Stryk över alla" för att nolla den.
Med vänliga hälsningar,
Jonathan
456
1
Kanske helt off topic, men du bör läsa på litegrann vad gäller bokföring om du nu skall sköta denna själv.[br][br]Kreditering,.. Är en ganska basic företéelse egentligen ;).. Ungefär som kredit/debet, faktura, avskrivning, förmån, etc..
14
Helt sant. Visst behöver jag vara påläst för att sköta det själv. Eftersom jag har en omsättning på 30.000 per år så försöker jag göra bokföringen själv. Men ett stort tack till alla som hjälpt mig hittils att klara av detta. [br]Det där med stryka över vissta jag visserligen och även bakvändbokföring(kreditering som jag nu lärt mig att dethette) men jag hade hoppats på en enklare lösning bara.[br]
Hummelgårds Filmverkstad

Överföring av dia,hi8,vhs,kasett,LP,dv m.m
Filmning
&
Redigering
1616
4
[quote author=hummelgard link=topic=3142.msg14196#msg14196 date=1194687484][br]jag hade hoppats på en enklare lösning bara.[br][/quote][br][br]Det hoppas de flesta av oss på. Det är bara att inse att allt finner man inte enklare lösningar på.  ;D
Må väl!
91
Jag skulle byta bort SPCS till ett mera lättbegripligt program om jag vore i dina kläder :bravo
www.allhjalpen.se
456
1
Övning ger färdighet inom många områden ;)
190
Anledningen till att verifikationer inte går att ändra beror inte på programmet som sådant utan för att det skall vara svårare att manipulera bokföringen genom att ändra i den retroaktivt efter nöje och behov.[br][br]Tror (och hoppas) inte att det finns någon programvara där man kan ändra i verifikationer utan att först kreditera och sedan börja om.

Du måste vara inloggad för att kunna skriva i forumet. för att registrera dig som medlem.